خبرهای داغ:
در سومین نشست شورای سلامت بخش مرکزی قزوین، مصوب شد خانه های ورزشی و جاده سلامت دارای وسایل ورزشی در روستاها ایجاد شود.
کد خبر: ۸۹۷۷۱۰۰
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین در سومین نشست شورای سلامت بخش مرکزی قزوین، مصوب شد خانه های ورزشی و جاده سلامت دارای وسایل ورزشی در روستاها ایجاد شود.
مهندس مسلم میرزابابایی، معاون مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین ضمن اشاره به خبر فوق گفت: این نشست با موضوع اضافه وزن و چاقی و عوامل خطر مرتبط به آن، با حضور مسؤولان ادارات، رؤسای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد.
در این نشست، مهندس مرتضی علیخانی، بخشدار بخش مرکزی ضمن تشکر از فعالیت های بهداشتی انجام شده در این بخش، به اهمیت سلامت در جامعه و ضرورت همکاری دهیاران با مراکز و خانه های بهداشت تاکید کرد.
مهندس حمید گلناری، کارشناس مسوول دبیرخانه شورای سیاستگذاری شهرستان قزوین نیز در این رابطه گفت: در این نشست در زمینه اهمیت بهداشت و سلامت در جامعه صحبت شد و مصوبات نشست قبلی، توسط دکتر علی علیجانی، دبیر شورای سلامت بخش مرکزی پیگیری شد که ایشان با اشاره به اهمیت طرح خطرسنجی و نحوه انجام آن، به ضرورت ایجاد فضای مناسب برای پیاده روی روزانه در روستاها تاکید کرد.
ایجاد جاده سلامت همراه با نصب وسایل ورزشی در روستاها، ایجاد خانه های ورزش در روستاها، همکاری دهیاران و شوراها در طرح خطرسنجی، احیای ورزش های بومی – محلی در روستاها و برگزاری جشنواره های غذای سالم با هدف معرفی مواد غذایی سالم و مفید از مهم ترین مصوبات این نشست بود که مهندس گلناری به آنها اشاره کرد.
گفتنی است، به مناسبت هفته ملی آموزش تغذیه با شعار "چاقی یا سلامتی، انتخاب با شماست"، سپیده مهدیخانی، کارشناس مسئول واحد تغذیه مرکز بهداشت شهرستان قزوین هم مطالبی با موضوع چاقی و عوامل خطر مرتبط به آن مطرح کرد.
9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها