کاهش ۶۸ درصدی بارندگی در دلفان/ زنگ خطر مصرف آب شرب به صدا درامد

فرماندار دلفان با اشاره به اینکه مطابق اعلام کارشناسان مربوطه امسال نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد کاهش بارندگی داشتیم و این میزان کاهش در ۷۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده افزود کاهش نزولات آسمانی زنگ خطر برای مصرف آب شرب در شهر و روستا‌ها را به صدا درآورده است.
کد خبر: ۸۹۷۷۱۸۱
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان؛ جلسه شورای حفاظت از منابع آب با محوریت پیشگیری از کاشت سیب‌زمینی و محصولات آب‌دوست با حضور دادستان و دیگر اعضا و به ریاست آقای طولابی فرماندار در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
در این جلسه جعفر طولابی فرماندار دلفان با اشاره به اینکه مطابق اعلام کارشناسان مربوطه امسال نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد کاهش بارندگی داشتیم و این میزان کاهش در ۷۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده افزود کاهش نزولات آسمانی زنگ خطر برای مصرف آب شرب در شهر و روستا‌ها را به صدا درآورده است.
وی افزود: پیرو تصمیمات اتخاذشده در شورای تأمین و شورای حفاظت از منابع آب با متخلفان و بهره‌برداران غیرمجاز از منابع آب جهت کاشت سیب‌زمینی و محصولات آب‌دوست برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
طولابی از دستگاه‌های متولی خواست که ضمن برخورد با متخلفان با فعال نمودن گشت‌های نظارتی نسبت به قطع برق و پلمپ
چاه‌های که مالکین آن‌ها بیشتر از سهمیه مجاز در پروانه بهره‌برداری از منابع آب استفاده کنند اقدام نمایند.
فرماندار همچنین از بخشدار خاوه و مدیر جهاد کشاورزی خواست که جلسه توجیهی با اعضای شورای اسلامی روستاها، دهیاران، اهالی روستا‌ها و کشاورزان جهت ترویج الگوی کشت و آگاه‌سازی از خطرات زیست‌محیطی استفاده بی‌رویه از منابع آب برگزار نمایند.
طولابی همچنین از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست که نسبت به فرهنگ‌سازی جهت مصرف بهینه از منابع آب و آگاه‌سازی افکار عمومی از خطرات کاهش منابع آب تلاش نمایند. گفتنی است که در این جلسه آقای عزیزی مدیر امور آب شهرستان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در برخورد با متخلفان ازجمله پر نمودن ۱۷ حلقه چاه صنعتی که به‌صورت غیرمجاز مورد بهره‌برداری قرارگرفته است ارائه نمود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار