فرمانده حوزه امام علی (ع) خاتم در جلسه کاهش آسیب‌های اجتماعی مطرح کرد:
محمد دهقان هراتی با اشاره به اینکه اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است گفت: عوارض ناشی از اعتیاد تهدید جدی برای جامعه است.
کد خبر: ۸۹۷۷۱۸۳
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، جلسه کاهش آسیب‌های اجتماعی به همت حوزه مقاومت بسیج امام علی (ع) و با حضور تعدادی از مسئولین مربوطه و گروه‌ها مردم نهاد در محل حوزه برگزار شد.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام علی (ع) با بیان اینکه امروز سپاه پاسداران با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کرده است، افزود: یکی از معضلات اجتماعی جامعه اعتیاد است که به عنوان یک بیماری اجتماعی عوارض جسمی و روانی را به دنبال دارد.
محمد دهقان هراتی با اشاره به اینکه اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است که عوارض ناشی از اعتیاد تهدید جدی برای جامعه است، ابراز کرد: دشمنان با ترویج و توزیع مواد مخدر بر علیه مردم ایران اسلامی مخصوصاً جوانان برنامه ریزی می‌کنند.
وی با بیان اینکه ویرانگری‌های حاصل از اعتیاد و مواد مخدر زمینه ساز سقوط بسیاری از ارزش‌ها و هنجار‌های فرهنگی و اخلاقی شده و سلامت جامعه را به مخاطره انداخته است، تصریح کرد: پدید شوم قاچاق مواد مخدر پیش از آنکه فعالیتی سوداگرانه، تجاری واقتصادی در عرصه مافیای اقتصادی بین الملل محسوب می‌شود، ابزاری کارآمد، موثر و راهبردی در گسترش نظام سلطه صاحبان قدرت جهان در کشور‌ها توسعه نیافته است.
فرمانده حوزه امام علی (ع) با اشاره به اینکه بزرگان مسائل اجتماعی بر این عقیده هستند که در تهاجم و نفوذ فرهنگی پدیده مواد مخدرمهمترین عامل به تباهی کشیدن و انحتاط اخلاقی جامعه بشری به شمار می‌آید، ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده خیلی از جنایات، قتل‌ها و سرقت‌ها بر گرفته از مسئله اعتیاد و مواد مخدر است.
دهقان با بیان اینکه یک اراده کلی را می‌طلبد که همه مسئولان و نهاد‌های فرهنگی، ارگان‌ها و ادارات به این موضوع ورود پیدا کنند، اضافه کرد: هر چند که در این راستا بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برنامه ریزی و اقداماتی را انجام داده اند، ولی کافی نیست.
وی در پایاناقدامات صورت گرفته در این زمینه را طراحی و چاپ بروشور در اندازه‌های مختلف برای اگاهی مردم با ضرر‌های اعتیاد و مواد مخدر، چاپ و نصب بنر در خصوص آگاه سازی مردم و انزجارعمومی و تلنگر برای آحاد مردم در خصوص مضرات اعتیاد و مواد مخدر، برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از مواد مخدر برای عموم مردم و ... عنوان کرد و خواستار اجرای برنامه‌ها جدی تری در این زمینه شد.
ارسال نظرات