امام جمعه موقت مبید با اشاره به برخی اظهار نظر‌های نادرست اخیر در زمینه مسایل اعتقادی بیان داشت: اظهار نظر در مورد مسائل اعتقادی را به اهلش بسپارید و بگذارید اهل فن نظر بدهند.
کد خبر: ۸۹۷۷۱۸۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازمیبد، حجت الاسلام محمد اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار بیان داشت: چنین روزی میلاد شخصیت بزرگی است که وجودش در تاریخ به زن بودن معنا داده، زنی که تجسمی از شجاعت، فداکاری، صبر و معلمی بود پاکدامی را به بشریت ارمغان داد.
وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی پرستاران خاطر نشان کرد: ویژگی‌های حضرت زینب (س) بهترین الگو برای پرستاران نظام جمهوری اسلامی می‌باشد. پرستاری شغل شریف و مهمی است و از کسانی که در این مسئولیت مشغول انجام وظیفه هستند، تقدیر و تشکر را داریم.
امام جمعه موقت میبد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان کشور‌های اسلامی اظهار کرد: کشور‌های اسلامی نباید نسبت به آزادی قدس شریف بی‌تفاوت باشند و نیاز به یک حرکت جمعی برای حمایت از مردم فلسطین داریم. فلسطین همچون گذشته باید به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام باشد و مورد پیگیری قرار گیرد.
وی در ادامه با اشاره به روز غزه و مجاهدت و رشادت‌های حزب الله و حوادث منطقه ای، چون جنگ بیست و دو روزه افزود: این جنگ بیست و دوروزه و مقاومتی که حزب‌الله در برابر ارتش تادندان مسلح رژیم صهیونیستی داشت درس بزرگی به کشور‌های منطقه داد، که تنها راه به زانو درآوردن این رژیم غاصب مقاومت و ایستادگی است.
حجت الاسلام اعرافی با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر کشور و بصیرت و اقدام به موقع مردم در این خصوص اذعان داشت: مردم کشور ثابت کردند که هرگاه خطری نظام و انقلاب اسلامی را تهدید کند درصحنه هستند، چراکه این نظام را برای خود می‌دانند و در این راه از مال و جان خود گذشته اند و به این راه اعتقاددارند. با وجود مشکلاتی، چون بیکاری و گرانی و ازدواج جوانان که مطالبات به حق است مسئولان باید جوابگو باشند و مردم نیز همچنان باید مطالبه کنند.
خطیب موقت جمعه میبد در زمینه برخی اظهار نظر‌های نادرست اخیر در زمینه مسایل اعتقادی عنوان کرد: مسئولان باید از برخی نظر‌ها که موجب آزرده‌خاطر شدن مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه و مردم می‌شود پرهیز کنند و اظهار نظر در مورد مسائل اعتقادی را به اهلش بسپارید و بگذارید اهل فن نظر بدهند.
حجت الاسلام اعرافی با اشاره به اینکه دولت باید فکری اساسی برای حل مشکلات اقتصادی مردم بردارد، گفت: دولت باید اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار دهند که امروز اجرای اقتصاد مقاومتی یک نیاز مهم کشور است و مشکلات و مسائل مردم نیز درگرو اجرای آن است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به حادثه آتش سوزی کشتی سانچی اشاره کرد و گفت: ۳۲ نفر از خدمه این کشتی در راه خدمت به مردم و کشور جان خود را از دست دادند. مسئولان به طور دقیق این حادثه را بررسی کرده تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.
امام جمعه موقت میبد در ادامه با اشاره به اینکه شاهد مفسده‌های بسیاری از پیام رسان‌های خارجی هستیم تصریح کرد: بی شک پیام رسان ملی باید از هر لحاظ منحصر به فرد و قدرتمند باشد و نباید اجازه داد دشمنان از طریق فضای مجازی بر سرنوشت ما تاثیر گذاشته و امنیت ملی ما را به خطر بیندازند.

وی با اشاره به تاخیر متولیان امر در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بیان داشت: فضای مجازی امروز یک فضای افسارگسیخته است که باید کنترل شود و مسئولان باید هرچه زودتر به آن رسیدگی کنند و ساماندهی کنند و باید شبکه ملی اطلاعات را راه‌اندازی کنند.
حجت الاسلام اعرافی در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه سخنان نژادپرستانه ترامپ در مورد مردم آفریقا و سیاه پوستان را محکوم کرد.
وی در پایان مردم را به حضور یکپارچه در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن فرا خواند و گفت: ۲۲ بهمن نماد عظمت، اقتدار و عزت ملی ایران است و باید برای نسل‌های آینده زنده نگه داشته شود.
ارسال نظرات