خبرهای داغ:
فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش هشترود در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان، به معضل ازدواج زودهنگام دختران دانش آموز در روستاها هشدار داد و از خانواده ها خواست از شوهر دادن زود هنگام دختران اجتناب کنند.
کد خبر: ۸۹۷۷۲۰۴
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسن مستفید اظهارداشت: سن ازدواج در دختران متاسفانه به زیر 14 سال رسیده و این نوعی آسیب اجتماعی است چراکه چنین ازدواج هایی منجر به طلاق می شوند.

وی از دفاتر ثبت ازدواج نیز خواست ازدواج های دانش آموزان دختر زیر 15 سال را ثبت نکنند و خطبه عقد جاری نکنند.

مستفید در ادامه خواستار توسعه فضای فیزیکی کارگاه های هنرستان های فنی و حرفه ای شد و گفت: خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار باید در این زمینه ورود کنند.

وی در ادمه از خیرین خواست جهت جلوگیری از دو شیفته شدن مدارس در سطح شهر نسبت به احداث مدرسه در داخل شهر نیز اقدام کنند.

مستفید گفت : از 140 مدرسه شهری و روستایی این شهرستان متأسفانه 50 مدرسه فرسوده بوده نیاز به بازسازی، مقاوم‌سازی و ساخت مجدد است که کمک و مساعدت مالی خیرین را می‌طلبد.

مدیر آموزش و پرورش هشترود نیز با بیان اینکه هیچ گونه مشکلی در مورد تجهیزات _ فضا و نیروی انسانی برای استقرار پایه دوازدهم در این شهرستان وجود ندارد، افزود: با کمک خیرین هشترودی هم اکنون 8 مدرسه در روستاهای این شهرستان در حال ساخت است که امیدواریم این مدارس را تا شروع سال تحصیلی آینده افتتاح و بهره برداری کنیم و این تعداد را به تبرک 14 معصوم به 14 مورد برسانیم.

بهمن اقدمی گفت: از اول سال تحصیلی امسال 2 هزاربسته نوشت افزار، پنج هزار جفت کفش و پوشاک و 500 میلیون ریال وسایل ورزشی در بین دانش آموزان توزیع شده است.

وی از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها خواست در بازسازی، تعمیر و تجهیزمدارس روستایی کمک حال آموزش و پرورش باشند.

خانواده ها از شوهر دادن زود هنگام دختران اجتناب کنند

در این جلسه از فعالان شورای آموزش و پرورش هشترود تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها