رئیس جمعیت هلال احمر مرند:

ادامه تلاش ها برای یافتن کوهنورد مفقود شده در میشو

رئیس جمعیت هلال احمر مرند از ادامه تلاش ها و اقدامات تخصصی 60 نفر از امدادگران برای پیدا کردن کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات کوه میشو خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۷۲۰۶
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حبیب ذوالفقاری اظهار کرد: حوالی ساعت 17 روز جمعه اعلام کردند که تیم کوهنوری 11 نفره از تبریز به کوه میشو صعود کرده اند که یک نفر از آنان که جوانی 29 ساله و مرد است، مفقود شده و به هم گروهی های خود برنگشته است.
وی ادامه داد: این تیم کوهنوردی ساعت 9 صبح حرکت خود را آغاز و تا ساعت 12 سالم بودند اما بعد از آن از یکدیگر جدا شده اند.
ذوالفقاری افزود: بلافاصله اطلاعات فرد مفقودی را کسب کردیم و با اعزام یک تیم به منطقه جستجو آغاز شد اما با توجه به وضعیت بحرانی منطقه و برف و کولاک شدید، یک تیم دیگر بعد از یک ساعت به تیم اول ملحق شد.
وی ادامه داد: هم اکنون شش تیم تخصصی شامل 60 نفر در منطقه حاضر و جستجو ها همچنان ادامه دارد و منطقه ای هم که هم تیمی های فرد اعلام کردند سه مرتبه پایش شده اما تاکنون هیچ گونه ردی پیدا نشده است.
ذوالفقاری با بیان اینکه هنوز هیچ حدسی درباره فرد مفقود شده نمی توانیم بزنیم، گفت: نیت ما این است که فرد مفقود شده صحیح و سالم باشد و ما نیز با تمام قوا تلاش می کنیم تا با پیدا کردن وی، بعد از انجام کارهای درمانی، او را صحیح و سالم به خانواده اش تحویل دهیم.
وی افزود: امسال این چهارمین کوهنوردی است که در کوه میشو شهرستان مرند مفقود می شود که البته سه نفر قبلی، صحیح و سالم پیدا شده اند.
ذوالفقاری اظهار کرد: در این وضعیت که هشدارهای هواشناسی کافی از سوی هلال احمر و هیات کوهنوردی شهرستان و استان داده شده بود، انتظار می رود این هشدارها را جدی بگیرند و به هیچ وجه در این گونه زمان ها و هنگام بارش های شدید صعودی به قله ها نداشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار