با حضور مردم و مسئولین برگزارشد؛

مراسم گرامیداشت یاد وخاطره شهید عین الله قربانی در لردگان

مراسم هفتمین روزخاکسپاری شهید عین الله قربانی که پس از ۲۹سال به تازگی تفحص شد در روستای چناران پشت کوه فلارد لردگان برگزارشد.
کد خبر: ۸۹۷۷۲۰۷
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛امام‌جمعه فلارد ازحضور پرشور برادران و خواهران،خانواده‌های معظم شهیدان و ایثارگران ،جانبازان ، مسئولان و روحانیون همچین برپا کنندگان این مراسم با شکوه تجلیل کرد.

حجت الاسلام سید محمدباقربخشایش پور  گفت:صلوات و سلام و رحمت الهی بر امام شهیدان و سلام و صلوات برای شهدای که در کانال ها و پشت خاکریزها با کمر خم راه رفتند تا ما در برابر دشمنان کمر خم نکنیم.

وی به مقام شامخ شهادت اشاره کرد و افزود:وقتی انسان آیات و روایات را بررسی می‌کند بس که فضیلت برای شهید و شهادت بیان شده، این همه فضائل در انسان رغبت ایجاد می کنند و کسانی که نسبت به این جایگاه رفیع معرفت پیدا کنند، پیوسته حسرت و غبطه می‌خورند که چرا از این قافله عقب مانده اند.

امام جمعه فلارد گفت: مقام صالحین که در قرآن یاد شده مقام شهدا است، چون با جانش  مجاهده کرده، مقام شهید مقام حیات دنیا و آخرت است، فلذا انسان مدام آرزوی وصل به این خیل عظیم شهدا را طلب می‌کنند.

وی افزود:حضرت آیت الله العظمی مظاهری گفتند"خیلی زوده که ما درخانه اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام برویم ،هر که می‌خواهد از مسیر اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام به خدا نزدیک بشود باید از مسیر و مدار شهدا به اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام بعد به خدا برسد، چون این شهید مقام (عندربک یرزقون) دارد".

حجت الاسلام سید محمدباقربخشایش پور ادامه داد: البته اهل معرفت با شناخت مقام شهید و شهادت در برابر این بندگان صالح خدا متواضع برخورد می‌کنند، نقل کردند رزمنده‌ای رفت محضر آن عارف سالک مرحوم آیت الله مشکینی عرض کرد ما تو جبهه بین خاک و خون، شهید و مجروح جابجا می کنیم، تکلیف این نمازها  با این لباسهای که به خون آغشته می شود چی می شه؟ آیت الله مشکینی گفتند" چقدر من را قبول داری؟" عرض کرد خیلی! ایشان افزودند "نماز هایی را که توی جبهه خوانده ای را به من بده و من هم تمام عبادت عمرم را به تو میدهم"، اینها تعریف نیست، تفسیر آیات و روایات از مقام و منزلت شهید است .

امام جمعه فلارد دربخش پایانی سخنان خود گفت:برادران وخواهران ، مسئولان عزیزما دربرابرخون شهداء همه مسئولیم، شهیدان هدفمند رفتند ،نتیجه اش که امنیت ، غزت و سربلندی ایران اسلامی می باشد را ما هم داریم می بینیم، مبادا این شهداء وخانواده ها به فراموشی سپرده شوند،شهید یعنی شاهد، که ناظر برکار ماهستند.

در مراسم گرامیداشت شهید عین الله قربانی شهید تازه تفحص شده بعد از ۲۹سال،مدیرکل امورایثارگران ،استان امام جمعه فلارد، طلاب و علما، فرماندار لردگان،بخشدار فلارد خانواده های معزز شهداء، ایثارگران ،رزمندگان هشت سال دفاع مقدس،فرمانده سپاه لردگان،فرمانده نیروی انتظامی لردگان وفلارد،فرمانده گردان امام ،فرمانده حوزه دانش آموزی نیروهای حوزه مقاومت بسیج امام حسین وفرماندهان  پایگاه های مقاومت بسیج،مسئولین ادارات واقشار مختلف مردم خواهر وبرادرحضور داشتند برنامه های متنوع فرهنگی اجرا شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار