خبرهای داغ:
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رمز پیروزی جوانان این مرزبوم در طول هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمن بعثی، توجه به معنویت و جهاد اصغر و بالاتر اکبر بوده و خدا برای این دسته از انسان‌ها، بهترین درجات بهشت را در نظر گرفته است.
کد خبر: ۸۹۷۷۲۲۰
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی با بیان اینکه راه‌های نفوذ شیطان به درون و قلب انسان زیاد است و یکی از این راه‌ها، فضای مجازی است، اظهار داشت: این فضا چاقوی دولبه است، به همان اندازه که می‌تواند موجب گمراهی شود، می‌تواند موجب استفاده برای تبلیغ دین قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با تاکید براینکه براساس روایات متعدد مبارزه با هوای نفس و شیطان جهاد است، گفت: جهاد به اقسامی چون اصغر و اکبر تقسیم می‌شود و جهاد اکبر که همانا مبارزه با نفس و شیطان است به مراتب مهم‌تر، افضل تر و سخت تر از جهاد اولی است.

معاون جامعه مدرسین عنوان کرد: در جهاد اصغر دشمن بیرونی مشخص است، ولی در جهاد اکبر، دشمن و شیطان مشخص نیست. اگر آدمی بتواند در برابر هوای نفس خود بایستد و خواسته آن را برنیاورد در حقیقت زمینه نجات خود را فراهم و خود را پیش خدای متعال عزیزتر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی افزود: اگر انسان در مقابل امیال نفاسی مقاومت نکند و جهاد نکند، راه ذلت را برای خود به ارمغان آورده است.

معاون جامعه مدرسین عنوان کرد: رمز پیروزی جوانان این مرزبوم در طول هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمن بعثی، توجه به معنویت و جهاد اصغر و بالاتر اکبر بوده است و خدای متعال هم برای این دسته انسان‌ها که در میدان جهاد اصغر و اکبر با موفقیت عبور کردند، بهترین درجات بهشت را به آن‌ها عنایت خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها