نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات گسترده خود در حومه ادلب سرانجام توانستند وارد فرودگاه استراتژیک ابوالضهور شوند که در اشغال گروه تروریستی جبهه النصره قرار داشت.
کد خبر: ۸۹۷۷۲۲۶
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آنها توانستند وارد فرودگاه استراتژیک ابوالضهور شوند.

ورود نیروهای ارتش و همپیمانان به این فرودگاه در سایه درگیری‌های شدید با گروه‌های تروریستی جبهه النصره و الحزب الترکستانی صورت گرفته است، این گروه‌ها از این فرودگاه به‌عنوان پایگاه نظامی و محلی برای آغاز حملات تروریستی خود استفاده می‌کردند.

گروه‌های تروریستی در سپتامبر سال 2015 این فرودگاه نظامی را به‌اشغال خود درآوردند که آخرین موضع ارتش سوریه در ادلب بود.

تکفیری‌ها پس از اشغال این فرودگاه، سیطره بر تمام مواضع و پایگاه‌های ارتش سوریه در ادلب و حومه آن را اعلام کردند.

عملیات ارتش سوریه در حومه ادلب از اواخر سال گذشته میلادی (2017) آغاز شده بود، با ورود ارتش به فرودگاه ابوالضهور، ضربه مهلکی به گروه‌های تروریستی وارد شد. این فرودگاه حدود سه سال در اشغال گروه‌های تروریستی جبهه النصره و الحزب الترکستانی قرار داشت. تکفیری‌ها هرگز گمان نمی‌کردند که روزی ارتش سوریه به این مکان برسد.

از ابتدای ماه جاری میلادی اطراف فرودگاه ابوالضهور شاهد درگیری‌های شدید میان ارتش و گروه‌های تروریستی بود که طی آن ارتش توانست روستاها و شهرک‌های اطراف فرودگاه را آزاد کند و استحکامات دفاعی تروریست‌ها را در هم بشکند.

همچنین موشک‌های بالدار روسیه و جنگنده‌های سوری و روسی نقش اساسی در متلاشی کردن تجمعات گروه‌های تروریستی داشته است.

گروه تروریستی موسوم به الحزب الترکستانی که از حمایت ترکیه برخوردار است، پس از فرار تروریست‌های النصره برای جلوگیری از ورود نیروهای ارتش به فرودگاه ابوالضهور تلاش می‌کرد، که در این راه شکست خورد. در حال حاضر نیروهای ارتش، بقایای گروه‌های تروریستی را در منطقه‌ای که از شرق السعن تا شرق این فرودگاه امتداد دارد، محاصره کرده‌اند.

به گزارش تسنیم،شکی نیست که حامیان گروه‌های تروریستی با سقوط فرودگاه ابوالضهور و ورود ارتش به عمق ادلب متحمل شکست دیگری شده‌اند.

فرودگاه ابوالضهور در 40کیلومتری شرق شهر ادلب قرار دارد که این شهر همچنان در اشغال گروه‌های تروریستی است. اهمیت این فرودگاه در آن است که به شهرک‌های شیعه‌نشین و تحت محاصره فوعه و کفریا نزدیک است که بزرگترین فرصت را به ارتش می‌دهد تا از این فرودگاه برای نقطه شروعی برای شکستن حلقه محاصره این شهرک‌ها استفاده کند.

ارسال نظرات