یک فعال بسیجی و تولید کننده بلدرچین در گفتگو با «بسیج» تاکید کرد

گوشت بلدرچین دارای ارزش غذایی بالایی است

محمدمهدی تقواییان گفت: بلدرچین برای پرورش دهندگانی که تمایل دارند آن را به صورت صنعتی پرورش دهند نیز دارای منافع بسیاری است. گوشت بلدرچین دارای ارزش غذایی بالایی است.
کد خبر: ۸۹۷۷۲۷۱
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰

محمدمهدی تقواییان  کاخکی فعال بسیجی در حوزه اقتصاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: گوشت طیور به عنوان منبع پروتئین حیوانی اهمیت زیادی دارد؛ به همین دلیل در کشورهای مختلف، سرمایه گذاری زیادی روی صنعت پرورش طیور از جمله بلدرچین شده است. 

وی با بیان اینکه ارزش پروتئین موجود در گوشت  پرنده بالا می باشد افزود: این در حالی است که انواع اسیدهای آمینه کمیاب که در سایر پروتئین ها یافت نمی شود، در گوشت این پرنده به وفور وجود دارد. میزان پروتئین موجود در گوشت بلدرچین 5 تا 10 درصد بیشتر از سایر پرندگان و نشخوار کنندگان می باشد. به همین دلیل در اغلب نقاط دنیا متخصصان برای افراد مُسن و از کار افتاده که احتیاج مُبرمی به ترمیم سلول های از دست رفته بافت های خود دارند، مصــــرف گوشت بلدرچین را تجــــویــــز می نمایند.

وی در ادامه بیان داشت: از طرف دیگر به دلیل وجود عناصر معدنی کمیاب و ویتامین در گوشت  پرنده بلدرچین ، برای بیماری هایی چون آسم، تشنج، فشار خون بالا، ضعف اعصاب و یا در مواردی ناراحتی های روانی و همچنین بی خوابی مفید می باشد.

این فعال بسیجی خاطرنشان کرد:  72 درصد وزن بلدرچین قابل استفاده است که در مرغ 55 درصد می باشد و دارای طعم بسیار خوبی می باشد.

 تقواییان در پایان افزود: بلدرچین برای پرورش دهندگانی که تمایل دارند آن را به صورت صنعتی پرورش دهند نیز دارای منافع بسیاری است. گوشت بلدرچین دارای ارزش غذایی بالایی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار