یک فعال بسیجی در حوزه اقتصادی در گفتگو با بسیج:
محمدمهدی تقواییان گفت: تخم بلدرچین از نظر کیفیت با تخم سایر پرندگان متفاوت است. تخم بلدرچین در مقایسه با تخم مرغ، به مراتب ارزش غذایی بالاتری دارد. تخم  بلدرچین از مواد سرشاری برخوردار است.
کد خبر: ۸۹۷۷۲۷۷
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۴

محمدمهدی تقواییان کاخکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: تخم بلدرچین از نظر کیفیت با تخم سایر پرندگان متفاوت است. تخم بلدرچین در مقایسه با تخم مرغ، به مراتب ارزش غذایی بالاتری دارد.

وی با بیان اینکه یک تخم  بلدرچین از مواد سرشاری برخوردار است افزود:  هر چند که از لحاظ وزنی حدود یک پنجم وزن تخم مرغ معمولی را دارد، در مقایسه با تخم مرغ، 5 برابر فسفر و کلسیم،4/5 برابر آهن، 6 برابر ویتامین B1(تیامین)، 15 برابر ویتامین B2(ریبوفلاوین) و 6 برابر ویتامین B12 دارد، همچنین از کلسترول کمتری برخوردار است و سرشار از ویتامین A، اسید نیکوتینیک، مس و کبالت می باشد.

این فعال بسیجی خاطر نشان کرد: تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ از مزه بهتری برخوردار بوده و به علت کراتین خاصی که در آن ذخیره شده است، در درمان بیماری آسم تأثیر مفیدی دارد. از طرف دیگر به علت غنی بودن از ویتامین B، در درمان بیماری های عصبی موثر می باشد. همچنین تخم بلدرچین به علت وجود آمینواسیدهای فراوان، در تغذیه کودکان و بیماران بسیار موثر است. ضمناً از چربی کمتری نسبت به تخم مرغ برخوردار است.

ارسال نظرات