رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: تاخیر سازمان حمایت در بررسی اسناد و مدارک قیمت تمام شده شیرخام به قیمت نابودی صنعت تمام می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۷۲۸۴
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران  با اشاره به شرایط نامساعد دامداران اظهار کرد: اکنون قیمت تمام شده هر کیلو شیرخام هزار و 457 تومان است که با احتساب 10 درصد سود باید 1600 تومان از دامداران خریداری شود.

وی متوسط نرخ خرید هر کیلو شیرخام از دامدار را هزار و 320 تا هزار و 350 تومان اعلام کرد.

مقدسی ادامه داد: با توجه به درخواست دامداران مبنی بر افزایش قیمت، اسناد و مدارک لازم به سازمان حمایت جهت بررسی قیمت تمام شده ارسال شده است، اما تا کنون نتیجه بررسی ها اعلام نشده است که تاخیر در بررسی ها به قیمت نابودی صنعت تمام می شود.

 به گفته وی؛ با توجه به شرایط کنونی دامداران، دولت باید مابه التفاوت قیمت تمام شده و خرید شیرخام از دامداران را بپردازد و یا مجوز افزایش قیمت شیرخام را صادر کند.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه برخی افراد به دنبال واردات محصولات لبنی هستند، بیان کرد: خودکفایی محصولات لبنی و تامین امنیت غذایی به زیان مافیای کشور است که به بهانه های مختلف چوب لای چرخ تولید می‌گذارند تا به اهداف شوم خود دست یافته و برنامه تولید را از بین ببرند.

مقدسی با بیان اینکه شعار اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولید داخل است، افزود: اقتصاد مقاومتی همواره بر توانمندی صادراتی و کسب درآمدهای ارزی تاکید دارد که نبود حمایت های لازم از تولیدکنندگان با این سیاست مغایرت دارد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران در خاتمه از کاهش قیمت نهاده ها در بازار خبر داد و گفت: در چند روز گذشته نرخ هر کیلو کنجاله سویا با کاهش 150 و ذرت 230 تومان به ترتیب 1740 و 905 تومان به مرغداران عرضه می شود.

ارسال نظرات