خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آیین بزرگداشت استاد ابراهیم پشت‌پناه در تبریز، گفت: هنرمندان سرمایه و گنجینه‌های ارزنده و تکرارناپذیر هر ملتی هستند و مانایی فرهنگ و هنر ملت‌ها بستگی به وجود این عزیزان دارد.
کد خبر: ۸۹۷۷۳۱۴
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد محمدپور افزود: مسیر توسعه و تعالی کشور با بهره ‌مندی از این سرمایه‌های عظیم طی می‌شود و این بزرگان بر غنای فرهنگ و هنر این مرز و بوم می‌افزایند.

وی ادامه داد:‌ ما برای عمق‌بخشی و استمرار به زندگی عزت‌بخش خود، نیازمند این انسانهای بزرگ هستیم و زندگی پرافتخار آنان الهام بخش ما و آیندگان است.

محمدپور با اشاره به اینکه ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ﻫﻨﺮ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺯﻣﯿﻦ ﻣﺪﯾﻮﻥ ﺍﻫﺘﻤﺎﻡ ﻭ ﻫﻤﺖ ﻭﺍﻻﯼ ﺍﯾﻦ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺍﺳﺖ،‌ تصریح کرد: هنرمندان ارزشمندترین سرمایه‌ی اجتماعی و فرهنگی هر جامعه‌ای هستند که استفاده صحیح و درست از فکر و ایده خلاق آنان می‌تواند در رفع بسیاری از آسیب‌های جامعه تأثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: اگر نسلهای آتی پیشینه ی اثرگذار خود را باور کنند و به ظرفیت های تمدن ساز و سعادت بخش گذشته واقف باشند می توانند نقش آفرینی نمایند.

محمدپور گفت: استمرار حرکت به سمت فرهنگ پروری و جریان سازی فرهنگی در جامعه مرهون تکریم فرهیختگان آن جامعه است.

وی اظهار کرد: برگزاری آیین بزرگداشت استاد پشت‌‌پناه درواقع تلاشی در راستای پاسداشت و ارج نهادن به مقام والای اندیشه و تلاش های ایشان در راستای هنر فاخر نقاشی و آشنایی بیش از پیش محققین و اصحاب فرهنگ و هنر با دستاوردهای هنری ایشان و به عبارتی به تصویر کشیدن بخشی از زندگی مشعشع و شعف‌انگیز وی است.

وی افزود: استاد پشت‌پناه بخشی از تاریخ فرهنگ و هنر آذربایجان و ایران است و معرفی این شخصیت فاخر به نسل های فعلی و آینده یک ضرورت فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تاکید کرد: برگزاری آیین های تجلیل از مفاخر و بزرگان درواقع بر این اصل استوار است که فکر و اندیشه و هنر در جامعه اسلامی دارای قدر و منزلت است.

محمدپور تاکید کرد: انتقال این پیام مهم به نوجوانان و جوانان و نسل های آتی که بزرگان هنر و فرهنگ و شایستگان در منظر مردم دارای منزلت و جایگاه رفیعی هستند، از دیگر اهداف و ضرورت های برگزاری چنین آیین‌هایی است.

وی گفت: برگزاری آیین بزرگداشت هنرمندان و اصحاب قلم و فرهنگ و هنر پیامدهای متعددی دارد که از ان جمله می توان به الگوسازی برای جوانان و نوجوانان و شناسایی استعدادهای بالقوه و به فعلیت رساندن و شکوفا کردن آن اشاره کرد.

محمدپور همچنین به احداث موزه هنرهای معاصر اشاره کرد و گفت: در سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آذربایجان‌شرقی مصوب شد تا ١٥ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه موزه هنرهای معاصر و ٢٨ میلیارد تومان برای احداث تالارهای شهر تبریز اختصاص یاد که امیدواریم این دو پروژه در طول دو سال به ثمر رسیده و در اختیار هنرمندان و اصحاب فرهنگ قرار گیرد.

در این آیین از مقام هنری استاد ابراهیم پشت‌پناه تجلیل شد.

ارسال نظرات