اولین کنگره بزرگداشت یاد و خاطره علامه ملا محمدباقر بالک مشهور به مدرس کردستانی با حضور برخی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان مریوان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۷۳۴۸
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امام جمعه مریوان در ابتدای این همایش با عنوان این نکته که علما رمز زنده نگه داشتن ابدی نام این مناطق هستند اظهار داشت: هر عالمی که در منطقه‌ای زندگی کرده باشد نام و یاد و خاطره وی باعث شده است تا نام آن منطقه برای سال‌های متعددی بر سر زبان مردم جاری شده و ان مکان بدین وسیله نامدار گردد.

شیرزادی تصریح کرد: اعمال و رفتار انسان‌های عالم و آگاه به دین همواره از روی دستورات الهی بوده و این امر باعث شده است که نامی نیک از آن‌ها به جای مانده و همین نام نیک نیز بانی نامدار شدن وی و منطقه‌ای شده است که در آن زندگی کرده اند و در آن جان به جهان آفرین تسلیم کرده اند.
ماموستا شیرزادی سر ایران اسلامی شناخته شده و نامدار بودن امروزه این شهرستان از وجود پربرکت این بزرگان و علمای گذشته بوده است.

وی عنوان کرد: انسان‌های مؤمن می‌دانند که تنها نام نیک است و رفتار و اعمال خیر است که می‌تواند باعث جاودانگی آن‌ها شده و در قیامت نیز به فریادشان خواهد رسید و می‌توانند رستگار گردند.

امام جمعه مریوان در پایان سخنان خود اظهار کرد: علما نقش بسزایی در ایجاد علم و آگاهی و بالارفتن بصیرت مردم داشته اند و این امر نیز توانسته است اتحاد موجود را مستحکمتر از پیش نماید.

در ادامه این مراسم امام جمعه موقت سنندج و عضو شورای افتای استان کردستان با اشاره به جایگاه روحانیون در جامعه اظهار کرد: با نگاهی هرچند کوتاه به تاریخ کرد و کردستان می‌توان فهمید که این استان و این ملت تا چه اندازه‌ای برای اتحاد ایران اسلامی نقش آفرینی کرده اند.

ملاسیدمحمد حسینی افزود: علما وظیفه الهی خود را انجام داده اند اینک نوبت به مردم است که پیروی از دین مبین اسلام و الگوبرداری از رفتار پیامبر مکرم اسلام (ص) و صحابه وی راه راست را در پیش بگیریم.

حسینی تصریح کرد: امروزه خاورمیانه مملو از کشتار زنان و مردانی است که بدون هیچ گناهی از سوی افرادی کشته می‌شوند که دشمن اصلی دین مبین اسلام هستند، اما با نام اسلام فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: متاسفانه گروهک‌های تکفیری با نام دین و بر علیه دین فعالیت می‌کنند و این امر باعث شده است که کشور‌های اسلامی با خطری جدی مواجه شده و مردمان مسلمان از سوی استکبارجهانی به خطر افتاده اند.

وی در پایان سخنان خود خواستار اتحاد بیش از پیش مردم شده و خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروزه ایران اسلامی از اتحاد کافی برخوردار است و امید است این اتحاد موجود باعث شود تا تمامی توطئه‌های دشمنان همانند گذشته با شکست مواجه گردد.

شکیبا سلیمی فرمانده سپاه مریوان در حاشیه این همایش گفت: برگزاری همایش بزرگداشت یاد و خاطره نخبگان فرهنگی، دینی و مذهبی و روحانیون منطقه مریوان وظیفه دستگاه‌های فرهنگی مریوان است چرا که با برگزاری این گونه همایش‌ها می‌تواند باعث شناخت بیش از پیش نسل‌های جدید با ادیبان و فرهیختگان مریوان می‌شود.

سلیمی با اشاره به تالیف‌های علامه ملا محمدباقر بالک مشهور به مدرس کردستانی، افزود: معرفی این عالم فاخر مریوانی به نسل‌های جدید از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است و همچنین گردآوری آثاری که از وی هنوز انشار نیافته است از دیگر اهداف این همایش می‌باشد.

وی از همه فرهنگیان و دلسوزان فرهنگ و ادب شهرستان خواست در جهت معرفی و شناساندن مفاخر ادبی و فرهنگی به جوانان تلاش بیشتر کنند.

لازم به ذکر است در این همایش ۸ مقاله ارائه شده و در پایان نیز به آن‌ها از سوی سپاه پاسداران شهرستان مریوان به رسم یادبود جوایزی اهداء گردید.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات