مسئول سازندگی بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت: 6 خانواده‌ای که در این منطقه زندگی می‌کنند به آب و برق و معلم دسترسی ندارند و این جای تأسف دارد؛ زیرا این مردم، شایسته عدم وجود امکانات اولیه نیستند
کد خبر: ۸۹۷۷۳۶۱
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، ساسان سالاری، مسئول سازندگی بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت: در جریان سفر به شهرستان خاش، روستای شاپک برای آغاز اردوی جهادی شناسایی شد.

وی با اشاره به شرایط منطقه شناسایی شده عنوان کرد: این روستا در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شهرستان خاش قرار دارد و جزو بخش ایرندگان محسوب می‌شود که ۵۰ کیلومتر از جاده آن خاکی ماشین‌رو و حدود ۲۰ کیلومتر آن جاده خاکی صعب العبور است که امکان تردد با اتومبیل وجود ندارد و باید با موتور سیکلت به منطقه رسید.

سالاری با بیان اینکه در عمر ۳۹ ساله انقلاب، هیچ مقامی از دولت به این منطقه سرکشی نکرده است ادامه داد: ۶ خانواده‌ای که در این منطقه زندگی می‌کنند به آب و برق و معلم دسترسی ندارند و این جای تأسف دارد؛ زیرا این مردم، شایسته عدم وجود امکانات اولیه نیستند.

وی اظهار داشت: تا زمانی که پوشش گیاهی روستا مناسب بوده، تنها راه امرار معاش مردم دامداری بوده، اما بعد از آن زندگی آن‌ها به شدت مورد تهدید قرار گرفته است.

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه امنیت مردم روستای شاپک در خطر است بیان کرد: اکنون این ۶ خانواده در کپر‌ها زندگی می‌کنند و گرما و سرمای زیاد، آنان را با مشکل مواجه می‌کند.

وی افزود: نزدیکترین روستای دارای آب و برق به شاپک، روستای سرخگزی است، اما در فاصله ۱۵ کیلومتری قرار دارد؛ ضمن اینکه وجود حیوانات وحشی مانند گرگ، روباه، مار و عقرب جان آنان را تهدید می‌کند.

سالاری برای رفع مشکلات مردم منطقه اعلام آمادگی و تصریح کرد: با مذاکره با منابع طبیعی منطقه توانستیم هزار متر زمین را در روستای سرخگزی برای این ۶ خانواده بگیریم؛ گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خاش نیز آماده هستند تا به محض اخذ منابع مالی، کار عمرانی را آغاز کنند.
ارسال نظرات