رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: اجرای «جشنواره تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی»، ضمن تقویت توانمندی عمومی معلمان، موجب تغییر نگرش آنها در بهره‌گیری از مدل‌های نوین ارزشیابی پیشرفت تحصیلی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۷۳۶۵
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در مراسم تقدیر از برگزیدگان کشوری جشنواره‌ طرح تجربیات برتر مدارس در حوزه سنجش و ارزشیابی با بیان اینکه هدف اصلی نظام سنجش و ارزشیابی «تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش» از طریق اثرگذاری مثبت بر فرایند یاددهی و یادگیری است، اظهار داشت: نظام آموزش و پرورش از اجزا و عناصر درهم تنیده‌ای تشکیل شده است که هر یک از این اجزا به نوبه‌ خود نهتنها مستقل و دارای کارکردهای ویژه‌ هستند بلکه از منظر تأثیرپذیری و تأثیرگذاری بر یکدیگر، پیچیدگی و گستردگی خاصی دارند.

وی افزود: در این راستا بهره‌گیری از تجربیات ارزنده، مطلوب و اثربخش فرهنگیان، ارتقای عملکرد یاددهی و یادگیری را تسهیل میی‌کند و اجرای طرح «جشنواره تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی»، ضمن توسعه و تقویت دانش و توانمندی عمومی معلمان، مدیران، کارشناسان و سایر عوامل اجرایی آموزش و پرورش در زمینه‌ الگوهای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، موجب تغییر نگرش سطح عملکرد آنها در زمینه بهره‌گیری از مدل‌های صحیح و نوین ارزشیابی پیشرفت تحصیلی می‌شود.

عمادی ادامه داد: ارتقای سطح عملکرد معلمان، مدیران و کارشناسان در زمینه‌ اجرای شیوه‌های کاربردی و متنوع ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و شناسایی شیوه‌ها و الگوهای موفق و کاربردی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و توسعه و اشاعه این شیوه‌ها در بین عوامل اجرایی سراسر کشور، از دیگر اهداف طرح تجربیات برتر مدارس در حوزه سنجش و ارزشیابی است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: جشنواره طرح تجربیات برتر مدارس در حوزه سنجش و ارزشیابی، زمینه‌ لازم برای تبادل تجربیات آموزشی بین معلمان، مدیران و کارشناسان در زمینه‌ سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات