رئیس نکوداشت دیپلماسی بسیجی با اشاره به این موضوع که این نکوداشت در بهمن‌ماه برگزار خواهد شد، گفت: شش سفیر فرهنگی که شاخص‌مان ویژگی‌های شهید رکن‌آبادی است، از وزارت امورخارجه، سازمان ارتباطات اسلامی، سازمان حج و زیارت، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مجمع تقریب مذاهب اسلامی و جامعة‌المصطفی(ع) انتخاب خواهند شد.
کد خبر: ۸۹۷۷۳۷۱
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶

به گزارش سرویس بسیج بین الملل خبرگزاری بسیج، نشست خبری جایزه شهید غضنفر اصل رکن‌آبادی، دیروز با حضور محسن محمدکاظمی، رئیس نکوداشت دیپلماسی بسیجی، در سالن اجتماعی خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

محمدکاظمی، رئیس نکوداشت دیپلماسی بسیجی، با اشاره به این موضوع که ما در همه کشورها شاهد نیروهایی هستیم که در مواقع بحران به صورت طبیعی و غیرطبیعی به میدان می‌آیند و از کشور، حزب و گروه دفاع می‌کنند و ما بسیج را چیزی مشابه آن نمی‌دانیم بلکه بالاتر از آن می‌بینیم.

وی افزود: بسیج در کنار کمک‌های امداد رسانی، رزم و مبارزه و همه امور رسمی دولتی که انجام می‌دهد، به یک اعتقاد، روش، منش، استحکام و ولایتی پیوسته بوده که این قوام‌دهنده بسیج است و علت مخالفت‌های صحنه بین‌الملل از بسیج به این دلیل بوده که بسیج به‌عنوان مدافع ولی‌فقیه در کشور عمل می‌کند.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) در سال ۶۷ فرمودند که باید بسیج جهانی اسلام تشکیل شود و فرمایش امام(ره) برای بسیاری‌ها سنگین و نشدنی بود اما پس از ۳۰ سال امروز شاهد تشکیل بسیج جهانی اسلام هستیم و مفتخریم که حزب‌الله لبنان یک گروه مؤمن جهادی که خار چشم استکبار جهانی بوده در گوشه‌ای از دنیا شکل گرفته است. همچنین مفتخریم انصار‌الله باردیگری از حزب‌الله، فاطمیون، حیدریون، زینبیون با فرهنگ انقلاب اسلامی رشد یافته است و در نهایت مفتخریم سرداری از این نظام خارچشم دشمن اسلام و انقلاب اسلامی شده است و حتی زمانی که مسئولان آمریکایی، کشورهای حاشیه خلیج فارس را توبیخ می‌کنند، می‌گویند چند سردار سلیمانی دارید.

رئیس نکوداشت دیپلماسی بسیجی تصریح کرد: ارگان‌هایی در نظام بین‌المللی همچون وزارت امورخارجه، سازمان ارتباطات اسلامی، سازمان حج و زیارت، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مجمع جهانی تقریب و جامعة‌المصطفی در قالب مجموعه‌ای به نام بسیج بین‌المللی انجام وظیفه می‌کنند و مشغول خدمت هستند، از این روز قصد داریم از نیروهای فعال این ارگان‌ها تقدیر کنیم.

وی ادامه داد: شاخص‌های تقدیر از نیروها، خصوصیات و ویژگی‌های شهید رکن‌آبادی است. وی از دیپلمات‌های برجسته وزارت امورخارجه و فردی است که سال‌ها در جبهه‌ها حضور داشت. او به عنوان سفیر جمهوری اسلامی و همزمان فرمانده پایگاه بسیج در وزارت امورخارجه انجام وظیفه می‌کرد.

محمد‌کاظمی اظهار کرد: شهید رکن‌آبادی در سال آخرحیات‌شان، مسئولیت کمتری داشتند و در همان سال ۲۰۰ سخنرانی در مجامع داخلی از دانشگاه، وزارتخانه و ارگان‌های نظامی و غیرنظامی را شاهد بودیم.

وی بیان کرد: بیشترین حجم و تعداد بسیجی در ارگان‌های بین‌المللی است و وزارت امورخارجه بیشترین تعداد بسیجی را دارد و این روحیه باید تقویت شود و امثال رکن‌آبادی را باید شاهد باشیم.

رئیس نکوداشت دیپلماسی بسیجی تصریح کرد: باید روحیه آزادی‌خواهی و پشتیبانی از مقاومت در میان نیروهای وزارت امورخارجه تقویت شود.

وی افزود: مجمع دیپلمات بسیجی برای چهارمین سال است که درحال برگزاری است و هرساله از میان ارگان‌هایی که در کار بین‌المللی نقش دارند، افرادی را به عنوان بسیجی نمونه در قالب جایزه رکن‌آبادی معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: انتخاب شش نفر برای جایزه شهید رکن‌آبادی الزاما بسیجی‌بودن‌شان نیست بلکه فعالیت و روحیه بسیجی بودن آنها مهم است، نه پرونده‌شان. این مراسم در بهمن ماه برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات