یوسف‌نژاد با بیان اینکه زباله مهم‌ترین مشکل مازندران است، افزود:دولت لایحه‌ای را برای حل مشکلات زیست‌محیطی تقدیم کرده و که قرار است بودجه 2 میلیارد دلاری در این بخش تخصیص داده شود.
کد خبر: ۸۹۷۷۳۷۴
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی‌اصغر یوسف‌نژاد در نشست خبری که دفتر مجمع نمایندگان مازندران برگزار شد درباره لایحه بودجه سال 97 که در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، اظهار کرد: بودجه سند یک‌ساله تنظیم رفتار و اعمال دولت در مسائل اجرایی است که بخشی مربوط به تبصره، درآمد و هزینه‌هاست که مهم‌ترین بخش آن این است که چطور درآمدها را به هزینه‌ها تخصیص دهیم که این مهم‌ترین کار کمیسیون تلفیق است.

وی با بیان اینکه وظیفه کمیسیسون بودجه تخصیص منابع بهینه و پیداکردن بهترین راه‌حل آن است، افزود: ما در این کمیسیون تلاش کردیم سیاست‌گذاری اعتبارات به‌نفع قشر متوسط و ضعیف جامعه باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بخش پاداش‌ها، سقف پاداش خدمت با توجه به درصد حقوق و دستمزد بسته شده است، اضافه کرد: در مورد افزایش حقوق هم سقف تعیین کردیم.

یوسف‌نژاد با تأکید بر اینکه برای توجه به اقشار خاص در مورد یارانه‌های سوخت و بنزین مقاومت کردیم، خاطرنشان کرد: چون دولت از محل یارانه‌های سوخت سقف درآمدی تعیین کرده بود اما به‌دلیل شرایط اقتصادی جامعه با افزایش قیمت سوخت مخالفت کردیم.

وی با اعلام اینکه شیب تند افزایش قیمت سوخت برای مردم قابل تصور نبود، تصریح کرد: چون تغییر در قیمت سوخت بنزین منجر به افزایش قیمت دیگر کالاها می‌شد که باید در این بخش تراز اجتماعی لحاظ می‌شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مورد یارانه‌ها همان چیزی که دولت پیشنهاد داده بود را تصویب کردیم و توصیه این کمیسیون این بود که یارانه حذف نشود و فقط با شیب ملایم اصلاح صورت گیرد.

 یوسف‌نژاد درباره کلیات بودجه، اضافه کرد: تغییر آن چنانی نداشتیم فقط یک سری تغییرات اعمال شد و سعی کردیم اجازه ندهیم مالیات افزایش آنچنانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تلاش کمیسیون تلفیق بر این بود که بودجه بر مبنای نیاز و بر عملکرد حسابرسی تدوین شود و دستگاه‌ها باید بودجه را در مسیر خودشان توزیع کنند، اظهار کرد: به دلیل اینکه در شرایطی هستیم که منابع محدود و مصارف زیاد است  که باید برای هزینه کردن چنین بودجه‌ای حتماً مدیریت درستی داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون تلفیق برای یک ریال پولی که از سرمایه‌های ملی به‌دست می‌آید باید درست برنامه‌ریزی کند، افزود: بر این اساس کارمندان تا 2 میلیون و 300 هزارتومان معاف از مالیات شدند.

یوسف‌نژاد با تأکید بر اینکه بودجه را بودجه انفعالی نکردیم و تا بر مبنای تعامل غیرکارشناسی نباشد، خاطرنشان کرد:کمیسیون تلفیق ممیز نهایی نیست چرا که ممکن است در صحن مجلس دست‌خوش تغییراتی شود.

وی با بیان اینکه سقف وام ازدواج را تا  15 میلیون تومان با بازپرداخت 5 ساله درخواست دادیم، اضافه کرد: در مورد تولید و اشتغال جهت‌گیری مثبتی در بودجه شده و حدود 12 هزار میلیارد تومان از ردیف‌ کمک‌های فنی‌وحرفه‌ای در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در مورد پروژه‌های نیمه‌کاره عمرانی، اظهار کرد: تعداد این پروژه‌ها 71 هزار مورد در کشور است، اگر بخواهیم براساس اعتبار آنها، حتی اگر پروژه‌ای اضافه نکنیم 25 سال طول می‌کشد تا این پروژه‌ها به اتمام برسد.

یوسف‌نژاد ادامه داد: براساس سیاست‌گذاری در نظر گرفته شده مقرر شد که با مدیریت دولت و بخش غیردولتی 14 هزار پروژه را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با استفاده از اوراق خزانه اسلامی، افزود: دنیا از بازار سرمایه بورس، مردم و خارجی استفاده می‌کنند که روش مرسومی است و ما هم تلاش کردیم با انتشار اوراق مشارکت خزانه اسلامی به‌نوعی پول را از جیب مردم به سمت اقتصاد هدایت کنیم که این مسئله روش مناسبی بوده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنهایی که از دولت مطالبه داشتند و به بانک، دارایی و تامین اجتماعی بدهکار بودند گفته شده تمامی مطالبات پیمانکاران و کسانی که به دولت بدهکار هستند در حد 100 هزار میلیارد تومان تهاتر شده و دولت را طرف مقابل بانک مرکزی قرار دادیم تا گشایشی در این بخش ایجاد شود و این بخش چاره‌ای جز این تصمیم نداشتیم.

یوسف‌نژاد با اعلام اینکه موضوعات و مسائل دیگر و جهت‌گیری‌های مختلفی با منابع محدود و مصارف زیاد انجام شده است، گفت: سیاست‌های کلی داشتیم که کار بسیار سختی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان باید صدا و حرف مردم باشند، خاطرنشان کرد: سعی کردیم با هماهنگی دولت با تصمیم‌گیری درست به نقطه‌ای مشترکی برسیم، در بودجه در نهایت سعی شده ساختار پیشنهادات دولت لحاظ شود تا در صحن علنی نهایی شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای بودجه مهم‌تر از بودجه‌نویسی است و عملی شدن آن بسیار مهم است، گفت: کمک‌ها به برخی از مؤوسسات فرهنگی و آموزشی حذف شده و به بخش کمک به جانبازان و معلولان انتقال یافته است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مورد بازنشستگان نیز اعتبار خاصی در نظر گرفته شده است.

یوسف‌نژاد درباره بودجه و اختصاص اعتبارات به مازندران نیز اظهار کرد: در استان مازندران بخشی از بودجه مملکت به تناسب درآمدها و هزینه‌ها با توجه به درآمدهای محدود استان در بخش مالیات‌ بردرآمد هزار و 700 میلیارد تومان و هزینه‌ها 2 هزار و 700 میلیارد تومان بوده که از این مقدار بخشی جاری و بخشی عمرانی است که از چند مسیر خارج می‌شود و حدود یک‌هزار و 79 میلیارد تومان اعتبار عمرانی ویژه استانی است.

وی با اعلام اینکه بیشترین پروژه‌های مازندران مربوط به بخش آب است، افزود: شرکت آب منطقه‌ای 70 درصد پروژه‌های استان و بعدی آب و فاضلاب  از نظر عددی این پروژه‌ها را در اختیار دارد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سرانه مازندران 503 هزار تومان برای هر نفر و در بخش عمرانی در استان برای هر نفر 95 هزار تومان این در حالی است که سرانه درکشور 120 هزار تومان است.

یوسف‌نژاد با بیان اینکه زباله مهم‌ترین مشکل مازندران است، افزود:دولت لایحه‌ای را برای حل مشکلات زیست‌محیطی تقدیم کرده و که قرار است بودجه 2 میلیارد دلاری در این بخش تخصیص داده شود.

وی در پایان  درباره تقسیم‌بندی بودجه در بخش مقابله با آلودگی‌ها زیست محیطی گفت: مقرر شد در شهرهای آلوده اگر خودرویی جرایمی انجام دهد پول جرایم به حساب شهرداری برای رفع آلودگی آن شهر استفاده شود.

نماینده مردم ساری در پایان این نشست درباره طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان نیز بیان کرد: پروژه انتقال آب دریای خزر از نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتفی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها