مجموعه بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان اعم از معاونان و مدیران ناحیه و نیز مسئولان دفاتر، حوزه‌ها و پایگاه‌ها در پاییز سال جاری و طی سه ماه مهر، آبان و آذر تلاش کردند تا با برنامه‌های هدف‌مند، گسترده و متفاوت، در سطح جامعه بویژه دانشگاهها اثرگذار باشند
کد خبر: ۸۹۷۷۳۹۲
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مجموعه بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان اعم از معاونان و مدیران ناحیه و نیز مسئولان دفاتر، حوزه‌ها و پایگاه‌ها در پاییز سال جاری و طی سه ماه مهر، آبان و آذر تلاش کردند تا با برنامه‌های هدف‌مند، گسترده و متفاوت، در سطح جامعه بویژه دانشگاهها اثرگذار باشند.

با توجه به تعدد اقدامات صورت گرفته در پاییز 96، در ادامه به اختصار گزارشی از مهمترین برنامه‌ها ذکر می‌شود:

الف) یادواره‌های شهدا

برخی جریانات تمایل ندارند جنگ مطالعه شود و دانشجو بداند که در دفاع مقدس بر ما چه گذشت؛ غافل از اینکه ما با جنگ تحمیلی، انقلاب خود را به سراسر عالم صادر کردیم؛ امروز دانشجویان بسیجی افتخار می‌کنند که همقدم شهدا بویژه شهدای مدافع حرم بعنوان مفسران «هیهات من الذله» هستند؛ ظلم است بگوییم شهدا برای بهشت جنگیدند؛ آنان برای عشق به حسین(ع) جنگیدند و مانند او پرپر شدند.

بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان نیز برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا در دانشگاهها همت والایی داشته و توانسته این امر را به یک گفتمان تبدیل کند که برای نمونه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:اولین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد زابل با روایتگری امیر دربندی و حضور مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان و نیز امام جمعه، فرماندار و مسئولین دانشگاههای شهرستان زابل در میان استقبال پرشور دانشجویان برگزار شد.
یادواره مدافعان زینبی(س) به همت بسیج دانشجویی مجتمع آموزش عالی سراوان در سالن فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار شد.
اولین یادواره «پیام آوران نور» به جهت گرامیداشت شهدای دانشجوی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با حضور پرشور دانشجویان در سوله ورزشی امام رضا(ع) این دانشگاه برگزار شد.
سخنرانی راوی و رزمنده دفاع مقدس «حاج حسن نوری»، برپایی نمایشگاه، سخنرانی رئیس دانشگاه پیام نور استان، اجرای تئاتر، سخنرانی مسئول بسیج دانشجویی استان، تجلیل از خانواده‌های شهدای دانشجوی دانشگاه و قرعه‌کشی سفر زیارتی عتبات عالیات اهم برنامه‌های این یادواره بود.
چهارمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه زابل با حضور سردار فضلی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین به همت بسیج دانشجویی دانشگاه زابل در مسجد پردیس دانشگاه برگزار شد.
برپایی نمایشگاه، سخنرانی رئیس دانشگاه، سخنرانی امام جمعه شهرستان زابل، سخنرانی سردار فضلی و مداحی اهم برنامه‌های این مراسم بود. گفتنی است در این مراسم مسئولان شهرستان، روسای دانشگاهها و نیز دانشجویان حضور داشتند.

سومین یادواره شهدای گمنام دانشگاه دریانوردی چابهار شب گذشته با سخنرانی امیر سرتیپ خلیان حسین خلیلی، استاد دانشگاه عالی دفاع ملی در جوار مزار این شهدا برگزار شد.
در این آیین باشکوه، حجت الاسلام قاسمی‌نژاد، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه دریانوردی چابهار به نمایندگی از هیئت رئیسه دانشگاه، این مراسم را تنها شمه ای از فعالیت های بسیج دانشجویی دانست و از ماندن بسیج دانشجویی در مسیر شهدا سخن گفت.
در ادامه نیز امیر سرتیپ خلیان حسین خلیلی در خصوص دفاع مقدس به خاطره‌گویی پرداخت. گفتنی است سومین یادواره شهدای گمنام دانشگاه دریانوردی چابهار با مداحی و تقدیر از خانواده شهدا پایان یافت.
دومین یادواره تدفین شهدای گمنام به همت بسیج دانشجویی دانشگاه ولایت ایرانشهر با حضور امام جمعه، فرماندار، مسئول بسیج دانشجویی استان و مسئولان دانشگاهی برگزار شد و مورد استقبال انبوه دانشجویان و مدیران و مسئولین شهرستان قرار گرفت.
یادواره «شهید محسن حججی» به همت بسیج دانشجویی پردیس رسالت دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

ب) زلزله کرمانشاه

سانحه دلخراش زلزله غرب کشور که موجب از دست رفتن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد قلب تمامی مردم ایران را آزرد و چشم های زیادی را گریان کرد.
این زلزله سبب آسیب دیدن تعداد زیادی از منازل مسکونی، ساختمان های اداری و زیرساخت های منطقه شده است و برای رفع خرابی های حاصل از زلزله نیاز به همت و جهاد ملی است.
15 گروه جهادی بسیج دانشجویی استان جهت خدمت رسانی به آسیب دیدگان اعلام آمادگی کردند؛ همچنین مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان از همان ساعات اولیه با ارتباط گرفتن با گروههای جهادی و حضور در منطقه، آمادگی خود را برای اعزام چندین گروه جهادی درمانی، عمرانی و خدمت رسانی اعلام کرد.
از سوی دیگر، با توجه به اهمیت یک صدا شدن تمام تشکل های دانشجویی برای افزایش اثرگذاری خدمت رسانی، ستاد دانشجویی خدمت رسانی به زلزله زدگان غرب کشور در بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان تشکیل شد.
هدف این ستاد تعامل و انسجام در خصوص کمک به آسیب دیدگان زلزله بود؛ این ستاد با حضور اکثر تشکل های دانشجویی سیستان و بلوچستان بدون در نظر گرفتن گرایش سیاسی کار خود را آغاز کرد.
در نشست اعضای این ستاد، ضمن بیان آخرین شرایط منطقه و تقسیم بندی های صورت گرفته برای آواربرداری و تهیه سرپناه، از تشکل های دانشجویی خواسته شد تا هر یک، ظرفیت های خود را به این ستاد اعلام کنند.
تشکل های دانشجویی با تشکیل ستاد موافق بوده و هر یک به یاری مردم کرمانشاه شتافتند؛ ستاد دانشجویی خدمت رسانی به زلزله زدگان غرب کشور در سیستان و بلوچستان با برپایی غرفه‌هایی، کمک‌ها را جمع آوری کردند؛ همچنین این ستاد با نام نویسی، حدود 500 دانشجو را جهت اعزام به کرمانشاه ثبت نام کرد.
ج) هفته بسیج
مانور دانشجویان بسیجی ایرانشهر با برپایی تجمع انقلابیون جوان در دانشکده علوم پزشکی این شهرستان برگزار شد.
مانور دانشجویان بسیجی چابهار در هفته بسیج با برپایی ایستگاه صلواتی، تجمع «انقلابیون جوان»، غبارروبی مزار شهدا، مراسم دعای ندبه و مسابقه دارت برگزار شد.
مانور دانشجویان بسیجی خاش در هفته بسیج با برپایی ایستگاه صلواتی و نورافشانی، توزیع بسته های لوازم التحریر، دیدار با خانواده شهید «نوروزی کوه»، غبارروبی مزار شهدا، کرسی تلاوت قرآن کریم، محفل انس با قرآن کریم و مسابقات فوتسال برگزار شد.
مانور دانشجویان بسیجی نیکشهر در هفته بسیج با غبارروبی مزار شهدا برگزار شد.
مانور دانشجویان بسیجی سرباز در هفته بسیج با غبارروبی مزار شهدا و نشست بصیرتی برگزار شد.
مانور دانشجویان بسیجی زاهدان در هفته بسیج با افتتاح پایگاه، ایستگاه صلواتی، تجمع «انقلابیون جوان»، مسابقات فوتسال، همایش پیاده‌روی، همایش «رهروان روح الله» و یادواره یاران مطهر برگزار شد.
مانور دانشجویان بسیجی زابل در هفته بسیج با برپایی تجمع «انقلابیون جوان»، جشن پیروزی، صدور بیانیه، غبارروبی مزار شهدا، محفل انس با قرآن کریم، نشست سیاسی، نمایشگاه کتاب و همایش «تحولات منطقه» برگزار شد.

د) نشست‌ها و همایش‌ها

همایش «وحدت حوزه و دانشگاه» با حضور روسای دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه زاهدان و جمعی از دانشجویان، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان در تالار ملاصدرای این دانشگاه برگزار شد.
سخنرانی مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان، رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان و مدیر حوزه علمیه امام صادق زاهدان و همچنین اجرای سرود اهم برنامه‌های این همایش بود.
نشست بصیرتی «انتظار و مهدویت از نگاه اهل سنت» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد خاش و با حضور حجت الاسلام کامیاب در این دانشگاه برگزار شد.
به همت بسیج دانشجویی دانشکده صنعت و معدن خاش، شب شعر «بسیج و مهدویت» با حضور فرمانده سپاه خاش برگزار شد.
نشست بصیرتی «جوان انقلابی و استکبارستیزی» به همت بسیج دانشجویی شهرستان خاش در دانشگاه پیام نور خاش برگزار شد.
گفتنی است در این نشست که «مرتضی خسروی»، عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان سخنران بود فرمانده سپاه، نماینده امام جمعه و روسای دانشگاههای خاش حضور داشتند.
شب شعر عاشورایی «سوگواژه‌های غزل» با حضور و شعرخوانی شاعران مطرح کشور «عباس باقری»، «محسن ناصحی» و «محمدحسین ملکیان» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زابل برگزار شد.
«شب شعر عاشورا و دفاع مقدس» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زاهدان در تالار علامه حلی این دانشگاه برگزار شد.
نشست صمیمانه سعید جلیلی با با دانشجویان دانشگاه ولایت ایرانشهر به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه در خوابگاه ولایت برگزار شد.
برگزاری همایش وحدت حوزه و دانشگاه به همت بسیج دانشجویی، بسیج اساتید و دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری

همایش فضای مجازی؛ مجازی یا حقیقی؟ با حضور دکتر مومن نسب در دانشگاه علوم پزشکی زابل

برگزاری مراسم روز دانشجو به همت دفتر بسیج دانشجویی شهرستان چابهار و مجتمع آموزش عالی سلامت چابهار
برگزاری آیین روز دانشجو به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور خاش

نشست تحلیل تحولات منطقه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ایرانشهر با حضور علیرضا کیخا، مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان

همایش "بعد از شکست برجام اعتماد به اروپا آری یا خیر؟!" با حضور قدیری ابیانه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه زابل

ه) روشنگری و مطالبه گری دانشجویان انقلابی
حضور سه تن از دانشجویان جهادگر گروه جهادی شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور زابل در برنامه زنده «زنده باد زندگی» و تشریح مشکلات مردم منطقه سیستان و اقدامات خود
حضور محمدرضا صالحی، مسئول بسیج دانشجویی مجتمع آموزش عالی سراوان در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان با نماینده مردم سراوان در مجلس و بیان مشکلات شهرستان
حضور محمد میردادی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ایرانشهر در تریبون نماز جمعه این شهرستان و محکومیت اقدام دولت آمریکا ​مطالبه‌گری محمدجواد عمرانی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه زابل از احمدعلی کیخا، نماینده مردم سیستان در مجلس جهت حضور در جمع دانشجویان
حضور محمدمهدی نبوی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زابل در تریبون نماز جمعه این شهرستان به مناسبت روز دانشجو
حضور محمد کیالی، دبیر سیاسی کانون کفا دانشگاه سیستان و بلوچستان بعنوان نماینده تشکل های انقلابی تریبون نماز جمعه زاهدان به مناسبت روز دانشجو
بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان پس از برگزاری آیین تکریم و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان، ضمن تبریک به «دانیال محبی‌نیا» بعنوان استاندار جدید طی نامه‌ای مهمترین مشکلات استان را به وی یادآور شد و برای حل هرچه سریعتر آنها اعلام آمادگی کرد.
در پی قرار دادن پست جدید در اینستاگرام توسط دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی، واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نامه‌ای سرگشاده از مولاوردی خواستار توجه بیشتر دولت به زائران پیاده‌روی اربعین حسینی شد.
حضور محمدصادق خانی، مسئول وقت بسیج دانشجویی دانشگاه ولایت ایرانشهر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان و هشدار به دوست‌داران آمریکا

حضور صادق فتح‌نیا، نماینده جنبش دانشجویی و دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه زاهدان و تأکید بر لزوم استکبارستیزی

برگزاری نشست پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور حجت الاسلام دکتر کیخا، امام جمعه زابل به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زابل
برگزاری نشست پرسش و پاسخ با حضور دکتر دهمرده، نماینده مردم سیستان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه زابل

و) اقدامات ضد اعلام قدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ایرانشهر با برگزاری تریبون آزاد مکتوب، نظرات دانشجویان را درباره اقدام اخیر ترامپ جویا شده است.

بسیج دانشجویی دانشگاههای شهرستان خاش و بسیج دانشجویی مدرسه عالی و دانشگاه شهید مطهری زاهدان علیه اقدام آمریکا درخصوص انتقال سفارت از تل آویو به بیت المقدس بیانیه صادر کردند.
در پی اعلام بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط رییس جمهور آمریکا، دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان صحنه تجمعات پرصلابت و وحدت‌آفرین دانشجویان حول محور استکبارستیزی شد.
در این تجمعات، دانشجویان شیعه و سنی با مشت‌های گره کرده خود، شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را فریاد زدند و حمایت خود را از قدس شریف اعلام کردند.
آنان با امضای طومار و آتش زدن پرچم های آمریکا و اسرائیل، خواستار ابراز انزجار تمامی کشورهای آزاده جهان از دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی شدند.
دانشگاههای پیام نور راسک، مذاهب اسلامی زاهدان، دریانوردی چابهار، آزاد زاهدان، علوم پزشکی زابل و سیستان و بلوچستان میزبان این تجمعات بودند.

پویش مبارزه با اسرائیل با حضور دانشجویان و مسئولان دانشگاه آزاد ایرانشهر

ز) اقدامات مطالبه‌گرانه در سفر رییس جمهور به استان و شرکت در مراسم روز دانشجو
دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه زابل از رییس جمهور جهت حضور در این دانشگاه و پاسخ به مطالبات دانشجویان
بیانیه بسیج دانشجویی و سایر تشکل‌های دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان در خصوص دادن اجازه سخنرانی به نمایندگان تمام تشکل‌ها در دیدار با رییس جمهور
شرح ماجرای مراسم روز دانشجو و انتقاد از طراحی جلسه توسط مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفتگو با رسانه‌ها
مصیب منتظمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان ضمن انتقاد از نحوه برگزاری مراسم روز دانشجو با حضور رییس جمهور در این دانشگاه گفت: با بهانه اینکه وقت کم است به برخی از تشکل‌های دانشجویی انقلابی اجازه سخنرانی در برنامه ۱۶ آذر داده نشد در حالی که محدودیت وقت تنها بهانه‌ای برای حذف منتقدین بود.

وی ادامه داد: در جلسه صبح شنبه که با مسئولین وزارت علوم داشتیم، بسیج دانشجویی برای مشارکت همه تشکل‌های دانشجویی راهکاری را ارئه کرد اما مسئولین مربوطه تصمیم خود را برای محدود کردن دانشجویان گرفته بودند.

منتظمی در ادامه ضمن انتقاد از اینکه برخی از بسیج دانشجویی به عنوان تشکل مخالف دولت نام می‌برند، افزود: ممکن است برخی در دولت نفعشان در این باشد که بسیج و یا سپاه را در نقطه مقابل دولت قرار دهند اما قطعا در بلند مدت این به نفع نظام نیست.

وی گفت: ما روز گذشته سخنرانی در مراسم روز دانشجو در مقابل رئیس‌‌جمهور را نپذیرفتیم و این از خود گذشتگی بسیج دانشجویی برای حمایت از همه اتحادیه‌هایی بود که برغم مراسم هر سال روز دانشجو اجازه صحبت نیافتند.

ح) دوره‌ها و کارگاه‌ها
کارگاه مستندسازی و فیلم کوتاه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زابل در دانشکده بهداشت این دانشگاه برگزار شد.

دوره نشریه و رسانه «نون و القلم» به همت کانون خبرنگاران بسیج دانشجویی دانشگاه زابل برگزار شد.
دوره نشریه و رسانه «نون و القلم» در جهت رفع نیازهای نوین رسانه‌ای، افزایش مهارت‌های رسانه‌ای و سواد رسانه‌ای دانشجویان و جریان انقلابی دانشگاه صورت گرفت.

این دوره امسال با محتوایی جدید و جذاب با بهره‌گیری از اساتید مجرب و نیز شرکت فعالین رسانه ای، نشریاتی و فرهنگی برگزار شهرستان زابل برپا شد.

بسیج دانشجویی دانشگاه زابل با مباحثی همچون جریان شناسی رسانه، تحلیل سیاسی، عملیات روانی در رسانه، سواد رسانه ای، حقوق و مدیریت نشریات، طراحی و صفحه‌آرایی در نشریات، گزارش نویسی و مصاحبه گری، خبرنویسی و تیتر نویسی و نیز اخلاق رسانه‌ای توانست رضایت حداکثری فراگیران را در سطحی بالا را بدست آورد.

اولین دوره آموزشی کارگاه‌های هنری به همت بسیج دانشجویی دانشگاه ولایت ایرانشهر: کارگاه بازیگری، کارگاه نویسندگی و کارگاه مجری گری از جمله مهمترین موارد مورد بحث در این دوره بود.

برگزاری کارگاه ایمنی در برابر استرس به همت بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زابل
برگزاری کارگاه آموزش فتوشاپ به همت بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زابل
ط) دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان
دیدار جمعی از اعضای شورای بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان با جانباز مدافع حرم «جواد نورا»

دیدار اعضای شورای بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور زابل به همراه مسئولین دانشگاه با خانواده‌های شهیدان سندگل، رنجوری‌مقدم، بولاغ و خموشی

دیدار اعضای شورای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زاهدان با خانواده های شهیدان قاسمی، جهانتیغ، نوروزی و کیانی

دیدار اعضای شورای بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور زاهدان با خانواده های شهیدان طهرانی مقدم و روح الله عالی در گلزار شهدای زاهدان

ی) تریبون‌های آزاد و کرسی‌های آزاداندیشی
تریبون آزاد با موضوع «دیپلماسی مقاومت یا دیپلماسی لبخند؟!» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
تریبون آزاد با موضوع «اعتماد به آمریکا؛ خوب یا بد؟!» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زاهدان
کرسی آزاداندیشی با موضوع «منطقه آزاد سیستان» و با حضور موسوی‌فرد، کارشناس برنامه ثریا بعنوان کارشناس و نیز دانشجویان موافق و مخالف در آمفی تئاتر دانشگاه زابل

کرسی آزاداندیشی با موضوع ارزش زن ویژه خواهران به همت بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان

برگزاری تریبون آزاد به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زاهدان با عنوان "سخن دانشجو"
کرسی آزاداندیشی با حضور دکتر قدیری ابیانه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زاهدان

ک) سه شنبه های مهدوی
طرح سه شنبه های مهدوی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور زابل

طرح «سه‌شنبه‌های مهدوی» در دانشکده علوم قرآنی زابل

برگزاری طرح سه شنبه های مهدوی به همت مهدی یاوران نور دانشگاه پیام نور زاهدان

برگزاری طرح سه شنبه های مهدوی در دانشکده ادبیات دانشگاه سیستان و بلوچستان به همت بسیج دانشجویی
برگزاری طرح سه شنبه های مهدوی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

ل) توزیع مواد غذایی و لوازم التحریر
توزیع 150 بسته لوازم التحریر با حضور جانشین مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان در میان دانش آموزان دبستان «شهید غلامرضا معروفی» روستای پدگی میرجاوه
توزیع بسته‌های لوازم التحریر در سه روستای گرآپ بالا، میجونی و کلوک از توابع بخش بم پشت به همت گروه جهادی شهید جابر دهواری بسیج دانشجویی سراوان

توزیع 40 بسته لوازم التحرير میان دانش آموزان دبستان ولایت روستاي «هَنزُم» به همت بسيج دانشجويي نيكشهر

توزیع ۱۶۰ بسته لوازم التحریر به همت بسیج دانشجویی شهرستان خاش و با همکاری جمعیت امام حسن مجتبی(ع) و بانک انصار در میان دانش‌آموزان محروم پنج مدرسه شهید لکزایی، شهید شوشتری، شهید محمدزاده، سیدجمال درودی و رشادت استخر در روستاهای این شهرستان

توزیع ۵۰ بسته میوه در مناطق کپرنشین شهرستان خاش به همت گروه جهادی شهید میرحسینی بسیج دانشجویی و هیئتی های شهر برای شب یلدا
توزیع بسته های مواد غذایی در روستای افتخارآباد به همت گروه جهادی شهید محمدزاده بسیج دانشجویی خاش

توزیع ۴۵ بسته لوازم التحریر به مناسبت ولادت رسول اکرم(ص) در مدرسه شهدای محراب روستای گزمه شهرستان هیرمند توسط گروه جهادی دفتر بسیج دانشجویی زابل

توزیع ۷۵ بسته لوازم التحریر در دبستان دخترانه شهید تقی زاده روستای کمب در حاشیه شهرستان چابهار توسط گروههای جهادی بسیج دانشجویی شهرستان چابهار

م) اربعین
همزمان با ایام اربعین امسال در ذیل قرارگاه نور بسیج دانشجویی استان 280 دانشجو از دانشگاههای سیستان و بلوچستان در پیاده‌روی باشکوه نجف تا کربلا حضور داشتند.
از این 280 نفر 240 دانشجو برادر و 40 دانشجو خواهر هستند که کاروان خواهران 7 آبان اعزام و تا 18 آبان به استان بازگشتند؛ همچنین کاروان‌های برادران 10 آبان سفر خود را آغاز و تا 22 آبان به زیارت عتبات عالیات پرداختند.
ثبت نام کنندگان در سامانه ۵۲۰ نفر بودند که از این تعداد ۳۸۰ نفر مجوز خروج از کشور خود را دریافت کرده‌اند.
امسال با هماهنگی‌های صورت گرفته با ستاد مردمی اربعین استان از 2 لغایت 20 آبان روزانه 30 دانشجوی خواهر و برادر بعنوان خادم زائران پاکستانی، به دو موکب اصلی استان که موکب امام خمینی(ره) در مرز میرجاوه و موکب امام رضا(ع) در زاهدان هستند اعزام شدند.
خدماتی که دانشجویان به زائران پاکستانی دادند شامل تهیه و توزیع وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌ها، نظافت مواکب، ویزیت رایگان تیم پزشکی و اهدای نذورات دانشگاه‌ها بود.
ن) حلقه‌های صالحین
حلقه صالحین ورزشی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ایرانشهر

حلقه صالحین به همت بسیج دانشجویی دانشگاه دریانوردی چابهار با موضوع مهدویت

حلقه صالحین به همت بسیج دانشجویی دانشگاه ولایت ایرانشهر
حلقه صالحین شهید هاشمی همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زاهدان

حلقه صالحین به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زابل
حلقه صالحین دانشکده صنعت و معدن خاش
اکران فیلم بیست و یک روز بعد به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زابل
اکران فیلم سینمایی رخ دیوانه به همت بسیج دانشجویی دانشگاه ولایت ایرانشهر

اکران فیلم تیک آف به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زابل

اکران فیلم ساعت ۵ عصر به همت بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان
ارسال نظرات