آیین تجلیل از بانوان ایثارگر آموزش‌وپرورش ناحیه ۶ مشهد مقدس با حضور معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۷۴۱۰
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

بانوان سهم بزرگی در حوزه ایثار و شهادت دارندبه گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، دکتر علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر اموزش وپرورش  در مراسم آیین تجلیل از بانوان ایثارگر آموزش‌وپرورش ناحیه ۶ که در فرهنگسرای مصلی‌نژاد برگزار شد، با اشاره به اینکه این مراسم تفاوتی با سایر یادواره‌های برگزار شده دارد، تشریح کرد: تفاوت این است که این یادواره به نام شهید مدافع حرم محمدرضا سنجرانی مزین شده که دلاورمردانی‌های او زبان‌زد عام و خاص است.
وی با بیان اینکه در این مراسم تمرکز بر روی بانوان ایثارگر است، تصریح کرد: امروزه به این بخش از حوزه ایثار و شهادت کمتر توجه شده و به سهم بسیار بزرگی که بانوان ایثارگر در عرصه جهاد و دفاع از نظام مقدس جمهوری دارند کمتر توجه پرداخته شده است.
کاظمی با بیان اینکه هرآنچه داریم از ایثارگری و فداکاری‌های مادران و همسرانی است که هستی خود را فدای این نظام و انقلاب کردند، تشریح کرد: رهبرمعظم انقلاب همیشه متذکر شدند که یاد شهیدان زنده نگه داشته شود زیرا این عمل کمتر از شهادت نیست.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر اموزش وپرورش با اشاره به اینکه نباید بگذاریم غبار فراموشی برروی خاطرات پاشیده شود، ابراز کرد: شهدا به برگزاری این جلسات نیاز ندارند زیرا بالاترنی درجه و مقام نصیبشان شده، اما این یادواره‌ها نیاز مردم است.
وی با بیان اینکه مسیر هدایت و دستیابی به سعادت، مسیر شهیدان است، عنوان کرد: نباید به حال شهدا غصه خورد بلکه باید به به خانواده‌های آنان تبریک بگوییم.


 کاظمی با اشاره به اینکه برای تداوم در مسیر انقلاب و اسلام باید پیوند خود را با شهدا و خانواده‌های آنان مستحکم کنیم، ابراز کرد: شهدا ناظر به اعمال و کردار ما هستند و همچنین در سروشت زندگی ما بسیار مؤثرند لذا باید از شهدا طلب استمداد کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر اموزش وپرورش با بیان اینکه امروز برای اینکه فرهنگ شهیدان به نسل چهارم انقلاب منتقل شود نیازمند برگزاری این یادواره‌‎ها و پیوند با شهیدان هستیم، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت یعنی فرهنگ خدا گرایی، خدا محوری، ولایت‌پذیری و ... است.
وی ادامه داد: نسل جوان و اتقلابی ما باید دارای چنین روحیاتی باشد و بهترین جایی که می‌توانیم این روحیات را کسب کنیم حضور در اینگونه محافل و مطالعه سیره و سبک زندگی شهیدان است.
کاظمی با بیان اینکه آمریکا تمام استراتژی را برای نابودی ایران به کار می‌گیرد، عنوان کرد: برقراری جنگ‌های نیابتی در افغانستان، عراق، یمن، سوریه و ... برعلیه ملت‌های مسلمان به ویژه درگیرهای ایران به همت بالای غیور مردان این سرزمین شکست خورد.
وی در پایان عنوان کرد: آمریکا افکار و اعتقادات جوانان ما را مورد تهاجم قرار داده است و ما باید هشیار باشیم که وحدت جامعه اسلامی حفظ شود و نگذاریم دشمنان در قلب جوانان ما نفوذ پیدا کنند.

ارسال نظرات