امروز جامعه ما به‌شدت نیازمند فرهنگ ساده زیستی، اخلاق محوری، خدامحوری، مهربانی و خدمت بی‌منت به مردم عزیز است
کد خبر: ۸۹۷۷۴۴۹
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تمسک به فرهنگ بسیجی را نیاز امروز دستگاه آموزش و پرورش عنوان کرد.

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج ، علیرضا کاظمی در جمع اعضای ستاد راهیان نور دانش آموزی ضمن تشکر از سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه راهیان نور دانش آموزی اظهار کرد:‌ امروز آموزش و پرورش و جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیاز به کمک‌های ارزشمند کسانی دارد که دلسوز نظام و ارزش‌های انقلاب هستند.

وی ادامه داد: امروز ما هستیم که به بسیج نیاز داریم. اگر قرار باشد انقلابمان را در مسیر آرمانی امام جلو ببریم نباید غافل باشیم که مسیر و آرمان‌های شهیدان تنها مسیر ماست و بسیج عصاره همه این ارزش‌هاست.

وی با اشاره به تلاش‌های خود در زمان تصدی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:‌ توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که در خراسان از اولویت‌های اساسی آموزش و پرورش بود در واقع نیاز خودمان بود و بعد نیاز نسل ما تا بتوانیم ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را تحویل نسل چهارم انقلاب دهیم. بنابراین چاره‌ای جز تمسک به فرهنگ بسیجی نداریم.

کاظمی خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما به‌شدت نیازمند فرهنگ ساده زیستی، اخلاق محوری، خدامحوری، مهربانی و خدمت بی‌منت به مردم عزیز است و همه این‌ها را در این مسیر می‌توانیم پیدا کنیم. اگر به این ارزش‌ها مجهز شدیم می‌توانیم حرفی برای حفظ آرمان‌های انقلاب داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش درباره اردوهای راهیان نور گفت:‌ اردوی راهیان نور یکی از مهم‌ترین مصادیق بر توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. در کنار این اردوها فعالیت‌های بسیاری انجام شد که به‌نوعی جریان سازی فرهنگی است.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود 30 هزار دانش آموز را به اردوها اعزام کردیم که امیدواریم بعد از حل مشکلات موجود این راه ادامه پیدا کند.

کاظمی با اشاره به ظرفیت بسیج دانش آموزی به‌عنوان یکی از تشکل‌های محوری مدارس گفت:‌ باید پیوند عمیقی بین سه تشکل مدرسه یعنی بسیج، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و سازمان دانش آموزی ایجاد کنیم بطوریکه بسیج در مرکز ثقل تشکل‌ها قرار گیرد و همه فعالیت‌ها بر محور بسیج انجام شود و به این وسیله هم افزایی خوبی را در حوزه معاونت پرورشی رقم بزنیم. 

ارسال نظرات