سیدعلی قاسمی در همایش تجلیل از اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان بهشهر در سالن توحید اظهار داشت: تا پایان برنامه ششم توسعه باید 50 درصد دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای هدایت شوند و در این راستا باید تلاش بیشتری انجام شود.
کد خبر: ۸۹۷۷۴۵۹
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سیدعلی قاسمی در همایش تجلیل از اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان بهشهر در سالن توحید اظهار داشت: تا پایان برنامه ششم  توسعه باید 50 درصد دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای هدایت شوند و در این راستا باید تلاش بیشتری انجام شود.

وی با اعلام اینکه با استقرار پایه دوازدهم، تعداد دانش آموزان فنی و حرفه ای مازندران از 30 هزار به 45 هزار نفر افزایش می‌یابد؛ افزود: علاوه بر افزایش تعداد دانش آموزان نیازمند امکانات و تجهیزات بیشتری در این بخش هستیم.

قاسمی گفت: برای رهایی از بحران در سال تحصیلی آینده باید با استفاده از کار جمعی تلاش برای فضاسازی، تامین تجهیزات و امکانات هنرستانها را در دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه دانش آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای و کارودانش با استقرار ساختار آموزشی 3-3-6، تاکنون در پایه سوم متوسطه مدرک دیپلم گرفته و از نظام آموزشی خارج می‌شدند؛ یادآور شد: با استقرار ساختار جدید آموزشی، دوره تحصیلی دانش آموزان فنی و حرفه ای و کاردانش 12 ساله شده است.

قاسمی با تاکید مجدد بر کار شورایی و مشورت در امور و کار جمعی کردن، گفت: باید با استقرار کار جمعی و گروهی جامعه به سمت کار گروهی تشویق و از آسیب‌های مختلف در امان بماند.

وی ادامه داد: اگر کار شورایی به درستی انجام و مستقر بشود بسیاری از مشکلات و معضلات در راستای کار گروهی برطرف می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر نیز گفت: جوانان ما در کنار پرداختن به امور مختلف به تمرین شاد بودن و شادزیستن نیازمند بوده و تمرین شاد بودن، موجب می‌شود تا نیمی از آسیب‌ها کاهش یابد.

قربان‌علی اصغری بیان داشت:‌ افزایش سبک مهارت آموزی در افراد و توسعه زندگی اجتماعی از مسائل و موارد مهمی است که باید توجه ویژه به آن اعمال شود.

وی گفت: افزایش نشاط اجتماعی و مهارت در مدارس از مسائل مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

در این همایش از اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان بهشهر تجلیل شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها