خبرهای داغ:
فرمانده پایگاه نمونه طبس گفت: ورود به مسائل و معضلات فرهنگی و اجتماعی هر منطقه با یک رویکرد جدید و آسیب‌شناسانه از مهم‌ترین استراتژی‌های پایگاه‌ها نسبت به گذشته است.
کد خبر: ۸۹۷۷۴۶۴
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

حسن گنجی‌نیا کارشناس ارشد علوم سیاسی فرمانده پایگاه قدس شهر دیهوک است که از سال 71 به‌عنوان عضو عادی و از سال ٨٣ عضو فعال بسیج و از سال ٩٣ در خدمت بسیجیان پایگاه قدس در رده بسیج مساجد و محلات و سایر بسیجیان شهر دیهوک است.

این جوان بسیجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با بیان اینکه پایگاه قدس یکی از پایگاه‌های فعال و برتر شهرستان طبس است تصریح کرد: از آنجایی که کمتر ارگانی است که در تمامی حیطه‌های سیاسی، فرهنگی، آموزشی، تربیتی، سازندگی، ورزشی و غیره زمینه فعالیت به‌صورت جامع فراهم باشد با توجه به علاقه و دغدغه‌های خود نسبت به فعالیت‌های فرهنگی منطقه رسالت خود را حضور در این ارگان دانستم.

فرمانده پایگاه قدس دیهوک، در خصوص تاریخچه بسیج گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ و شرایطی که جامعه داشت بنا بر دستور و فرمان حضرت امام خمینی(ره) سازمان بسیج مستضعفین شکل گرفت.

گنجی‌نیا ادامه داد: در آن زمان بنا بر نیازهای آن دوره که بیشتر نظامی بود این سازمان تازه تأسیس به فعالیت‌های نظامی می‌پرداخت و بسیج در زمان جنگ هم بسیج حضور پرشور داشت و بعد از آن زمان، بنا بر نیازی که داشتیم در جامعه کم‌کم فعالیت‌های بسیج رویکرد دیگری به خود گرفت.

 وی خاطرنشان کرد: فعالیت بسیج امروز بیشتر در بحث فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی است که بنا بر دستور مقام معظم رهبری بیشتر به مقابله با جنگ نرم می‌پردازد.

 فرمانده پایگاه قدس دیهوک در خصوص شرایط جذب حداکثری بسیج افزود: خوشبختانه تا امروز شرایط خوبی را ما در بحث جذب نیروهای بسیجی داشتیم و با توجه به صحبت امام(ره) نسبت به تشکیل ارتش بیست میلیونی قدم برداشته و ما اگر بیست میلیون جوان داشته باشیم باید به همان مقدار بسیجی داشته باشیم.

گنجی‌نیا خاطرنشان کرد: به نظر من افرادی که در عرصه انتخابات و غیره نظرات همسو ندارند اما گاهاً دیده می‌شود در فعالیت‌های مختلف همراه با بسیجی‌های دیگر همکاری داشته‌اند چراکه سعه‌صدر و احترام در برابر آنان سبب جذب این‌گونه افراد در بسیج می‌شود.

وی در مورد برنامه‌های شجره طیبه صالحین، عنوان داشت: در بحث شروع حلقه‌های صالحین در طبس از حدود ٨ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده ام که هم اکنون در پایگاه قدس دیهوک ١٢حلقه فعال است.

فرمانده پایگاه قدس دیهوک افزود: هدف از برگزاری حلقه‌های صالحین تربیت نیروی مؤمن و متخصص برای نظام و انقلاب است که اکنون ما از مقطع ابتدائی افراد را سازماندهی و در جهت نیروی کارآمد، متخصص و مؤمن تلاش نموده و ثمرات آن را بعد از ٨ سال امروز مشاهده می‌کنیم.

گنجی‌نیا ادامه داد: در بحث فرهنگی نیز تلاش بر ورود به مسائل و معضلات فرهنگی و اجتماعی با رویکرد جدید است.

وی در خصوص تأثیر حلقه‌های صالحین در پایگاه‌ها، بیان داشت: در سال‌های گذشته که کادرسازی مناسبی نبوده است اکثر وظایف پایگاه به عهده فرمانده و تعداد اندکی از بسیجیان پایگاه بوده است اما اکنون از ثمرات حلقه‌های صالحین می‌توان به برطرف شدن کمبود نیروی مخلص، استقبال از فعالیت‌های مساجد توسط جوانان و نوجوانان و استقبال از نماز جمعه را نام برد.

 فرمانده پایگاه قدس دیهوک گفت: از آنجایی که هدف‌گذاری طرح صالحین به‌طور کامل تحقق پیدا نکرده است؛ این طرح باید به‌طور مستمر اجرایی شود که دغدغه‌های مقام معظم رهبری را برطرف کند.

گنجی‌نیا ادامه داد: به همین دلیل تلاش بر انجام برنامه‌ها در قالب طرح صالحین شکل گرفت اما ورود به مسائل و معضلات فرهنگی و اجتماعی هر منطقه با یک رویکرد جدید و آسیب‌شناسانه از مهم‌ترین استراتژی‌های پایگاه‌ها نسبت به گذشته است.

وی در خصوص برگزیدگی پایگاه قدس دیهوک در فعالیت‌ها عنوان داشت: جدی گرفتن طرح صالحین، ورود به مسائل کلان فرهنگی شهر، اعیاد مذهبی با رویکرد جدید که شأن برنامه حفظ شود که این امر موجب الگو گرفتن دیگران شد از مهم‌ترین عوامل انتخاب این پایگاه بود.

فرمانده پایگاه قدس دیهوک ادامه داد: جدی گرفتن زبان هنر، نمایش و تئاتر برای گویاتر بیان کردن اهداف اسلام و تأثیر گرفتن حضار از زبان هنر تئاتر یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پایگاه قدس دیهوک بوده است که اجرای برنامه‌هایی چون یادواره مریم آسمانی، بازخوانی واقعه غدیر و سبک زندگی اسلامی با تئاتر اجرا شد که موجب رضایت مخاطبین قرار گرفت.

گنجی‌نیا در خصوص توصیه خود به بسیجیان، گفت: یک بسیجی باید درس‌خوان، مطالبه‌گر، مجهز به علم روز باشند و همان‌گونه که بسیج آگاهانه و سازماندهی شده در تمام عرصه‌ها فعالیت می‌کند، نیاز است مسؤولین با بسیجیان بیش از پیش تعامل داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها