خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شال:

احوالات حاکم برجامعه ازدواج جوانان را به تعویق انداخته است

امام جمعه موقت شال اذعان کرد: امروز فضای جامعه به گونه‌ای است که خود مانعی بزرگ برای ازدواج به موقع جوانان می‌باشد لذا باید از نظر فرهنگی نیز به موضوع ازدواج جوانان دقت داشته و جوانان را به ازدواج به‌موقع تشویق کنیم.
کد خبر: ۸۹۷۷۴۸۲
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷

حجت‌الاسلام سید شمس‌الدین موسوی شالی امام جمعه موقت شهرستان شال، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، پیرامون بالارفتن سن ازدواج جوانان اظهار کرد: معضلات ازدواج جوانان یکی از مهم‌ترین معضلات امروز کشور است.
وی تبیین کرد: رفع معضلات ازدواج جوانان تنها با یک راهکار حل‌شدنی نیست و باید از نظر اقتصادی و غیراقتصادی شرایط جامعه را برای ازدواج جوانان آماده کنیم.
امام جمعه موقت شهرستان شال مطرح کرد: امروز فضای جامعه به گونه‌ای است که خود مانعی بزرگ برای ازدواج به موقع جوانان می‌باشد لذا باید از نظر فرهنگی نیز به موضوع ازدواج جوانان دقت داشته و جوانان را به ازدواج به‌موقع تشویق کنیم.
موسوی‌شالی دو موضوع سربازی و تحصیلات عالیه را دو عامل مهم در بالارفتن سن ازدواج در میان پسران عنوان کرد و گفت:
وی ادامه داد:
امام جمعه موقت شهرستان شال توضیح داد: تغییر سبک زندگی و باور جوانان به اهمیت آماده بودن تمام مایحتاج زندگی در بدو شروع زندگی یکی دیگر از دلایل بالارفتن سن ازدواج در میان جوانان می‌باشد.
موسوی‌شالی اضافه کرد: در گذشته جوانان زندگی خود را با حمایت پدر و مادر آغاز کرده و کم‌کم به تکمیل زندگی خود می‌پرداختند ولی در جامعه امروز جوانان بر این باورند که باید به صورت کاملا مستقل و فراهم شدن تمام شرایط مالی، اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی تصمیم به تشکیل زندگی مشترک بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: بهترین راهکار برای مقابله با موانع ازدواج جوانان و تشویق آن‌ها به ازدواج آن است که تمام کارها و تصمیم‌گیری های مردم و تمام نظام از جمله قوه مقننه، مجریه و قضائیه جهت‌گیری فرهنگی داشته باشد.
امام جمعه موقت شهرستان شال در خاتمه متذکر شد: برای غلبه بر مشکلات و معضلات امروز جامعه می‌بایست همه کارها در سمت و سوی انقلاب فرهنگی باشد.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار