پرداخت کمک‌هزینه پرستاری سالمندان فاقد توان حرکتی از خدمات ویژه کمیته امداد به سالمندان است که در قالب این خدمت ۱۲۷ سالمند تحت حمایت این نهاد در استان زنجان از خدمات پرستاری در منزل بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۸۹۷۷۵۷۹
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه بر اساس آمارهای موجود ۱۰۳ هزار و ۴۵۱ سالمند در استان زنجان سکونت دارند گفت: ۱۸ هزار و ۶۷ سالمند نیازمند شامل ۱۷ درصد از مجموع سالمندان زنجانی تحت حمایت کمیته امداد این استان هستند.

هدایت صفری مشکلات دوران سالمندی را یکی از موضوعات مهم جامعه و خانواده در همه کشورها عنوان کرد و افزود: تلاش کمیته امداد رفع مشکلات سالمندان تحت حمایت با مشارکت دادن خیران بوده و درکنار ارائه خدمات مستمر، برنامه‌های ویژه‌ای برای این گروه از جامعه هدف خود در طول سال بر اساس نیاز آن‌ها اجرایی می‌کند.

ویبه ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به‌عنوان یک نیاز مهم این گروه از جامعه هدف این نهاد اشاره کرد و ادامه داد: شش هزار و ۷۸ سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر از خدمات بیمه درمانی و پزشک خانواده بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه خدمات درمانی به سالمندان بهره‌مند از خدمات بیمه‌ای کمیته امداد استان زنجان به‌صورت رایگان و با حداقل فرانشیز به آن‌ها ارائه می‌شود، گفت: در کنار بهره‌مندی سالمندان مشمول خدمات بیمه‌ای کمیته امداد استان زنجان، خدمات بیمه مکمل به همه سالمندان تحت حمایت این نهاد ارائه می‌شود.

هدایت صفری با بیان اینکه ۵۰ تا ۹۰ درصد فرانشیز سالمندان بهره‌مند از خدمات بیمه مکمل به این گروه از جامعه هدف پرداخت می‌شود، افزود: پرداخت کمک‌هزینه پرستاری سالمندان فاقد توان حرکتی از خدمات ویژه کمیته امداد به سالمندان است که در قالب این خدمت ۱۲۷ سالمند تحت حمایت این نهاد در استان زنجان از خدمات پرستاری در منزل بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه تأمین لوازم بهداشتی و توان‌بخشی به سالمندان فاقد توان حرکتی نیز از اقدامات دیگر کمیته امداد استان زنجان است افزود: تهیه و تحویل ویلچر، تخت، تشک طبی و مواج، واکر، عصا، دستشویی فرنگی و پوشینه از خدمات ویژه دیگر این نهاد به سالمندان تحت حمایت است.

صفری از خدمات ارائه‌شده برای ارتقاء سلامت سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به طرح غربالگری سرطان کولون این گروه از جامعه هدف اشاره کرد و گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان این طرح برای ۴۵۰ نفر از سالمندان مشمول اجرا و موارد مشکوک به مراکز تخصصی برای تشخیص صحیح و درمان ارجاع شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه طرح غربالگری بینایی‌سنجی سالمندان تحت حمایت این نهاد نیز اجراشده است افزود: با همکاری بنیاد خیریه نوآوران سلامت ۳۶۰ سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان ساکن مناطق محروم از خدمات رایگان درمانی چشم ازجمله ویزیت، معاینه چشم، تجویز عینک و عمل جراحی کاتاراکت بهره‌مند شدند.

صفری تکریم سالمندان را بر اساس آیه ۲۳ سوره اسراء وظیفه همگانی دانسته و ادامه داد: نگاه مسئولانه به کار رسیدگی به سالمندان نیازمند به‌عنوان ولی‌نعمتان جامعه با استفاده از ظرفیت‌های موجود از شاخص‌های مهم امدادگری در کمیته امداد است.

وی با قدردانی از مشارکت خیران در برنامه‌های حمایتی کمیته امداد استان زنجان از سالمندان و دعوت از نیکوکاران زنجانی برای کمک به سالمندان نیازمند، گفت: امیدوار هستیم با مشارکت خیران زنجانی زمینه ارائه خدمات بیشتر متناسب با نیاز سالمندان نیازمند در ابعاد اجتماعی، رفاهی، بهداشتی، درمانی و مراقبتی این گروه از جامعه هدف این نهاد فراهم شود.

 

ارسال نظرات