امام‌جمعه شهرستان رشتخوار با تأکید بر اینکه تبلور امامت امروز در ولایت‌فقیه و در مرجعیت است، گفت: تمام بشریت به‌واسطه اهل‌بیت (ع) , می‌توانند سعادت دنیا و آخرت خودشان را رقم بزنند.
کد خبر: ۸۹۷۷۵۸۲
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام احمد طیبی در همایش تجلیل از خیرین حوزه عتبات عالیات رشتخوار در مجموعه سالن قصر شیرین این شهرستان، گفت: انسان به‌عنوان خلیفه خداوند متعال در روی زمین با چند موجود باید ارتباط داشته باشد، ارتباط انسان با امام، یکی از ارتباطات است که در عالم خلقت تعریف‌شده است.

وی در ادامه همین مطلب، افزود: ما به‌عنوان مأمون باید توفیق و معرفت داشته باشیم نسبت به امام تا  از عمر و مال خود بتوانیم برای امام هزینه کنیم متقابلاً امام معصوم(ع)، در قبال مأمومین، کسانی که یک چنین رابطه‌ای با آن‌ها دارند، اقدام می‌کنند.

امام‌جمعه شهرستان رشتخوار در ادامه اظهار داشت: اگر کسی امام خودش را بشناسد این‌چنین کسی خدای خود را شناخته است یعنی امام واسطه‌ای هست، برای شناخت خداوند متعال، چون صفات و اسم‌های خداوند متعال به یک صورت تجلی کرده در امام معصوم(ع)، این ظرفیت ناقص ما در حدی نیست بخواهیم خدا را بشناسیم.

حجت‌الاسلام طیبی با تأکید بر اینکه وقتی اطاعت و محبت باشد، انسان حاضر است از مال و عمر خودش برای امام هزینه کند، گفت: اگر کسی یک‌درهم درراه امام خرج بکند، خداوند متعال هزار برابر، ده هزار برابر آن‌که بستگی به محبت، و میزان اخلاص او دارد، پاداش می‌دهد.

وی در ادامه اذعان داشت: انسان اگر از خداوند متعال آن‌چنان معرفت و شناخت نداشته باشد، در دل دنیا قرار می‌گیرد و مادرش دنیا می‌شود، دل‌بستگی هرچقدر در دنیا جمع می‌کند دوست دارد بازهم جمع کند، ولی اگر رابطه‌اش را با امام و خدای متعال اینجا بخواهد برقرار کند، دل از دنیا می‌تواند بکند.

امام‌جمعه رشتخوار با اشاره به اینکه قوه جاذبه اهل‌بیت خیرین را به‌سوی ائمه (ع) می‌کشاند، گفت: به خودتان تربک بگویید، واقعاً عنایت اهل بین (ع) بود که در این مسیر قرار گرفتید، ما فقط به‌واسطه شفاعت اهل‌بیت (ع) است که می‌توانیم نجات پیدا کنیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه تبلور امامت امروز در ولایت‌فقیه و در مرجعیت است، تصریح کرد: اگر انسان بخواهد دنیایش آباد شود، و در طریق سعادت باشد، این ولایت و نورانیت از سوی امام معصوم هست، تمام بشریت به‌واسطه اهل‌بیت (ع) , می‌توانند سعادت دنیا و آخرت خودشان را رقم بزنند، تبلور امامت امروز در ولایت‌فقیه و در مرجعیت است، ولی‌فقیه‌ای که به‌طور ویژه از امام معصوم دریافت می‌کند.

در این مراسم از ۱۰۰ خیر فعال در حوزه عتبات عالیات شهرستان رشتخوار توسط ستاد عتبات عالیات شهرستان رشتخوار با اهدا لوح تکریم تقدیر شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها