وزیر ارتباطات گفت: طرح رجیستری به بخش حساس ماجرا رسیده و بخشی که بیشترین قاچاق را برعهده دارند، در قسمت آخر طرح رجیستری قرار دارند و اکثر قاچاق در چند برند باقی‌مانده می شود.
کد خبر: ۸۹۷۷۶۲۳
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹


به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در موضوع اجرای طرح ثبت شناسه تلفن همراه دو موضوع افزایش ۲۵ درصدی قیمت گوشی و انحصاری شدن واردات مطرح است. 

وی گفت: اینکه واردکنندگان رسمی افزایش درآمد داشته‌اند، توضیحات واضحات است، زیرا اساساً برخورد با قاچاق به معنی بی‌رونق کردن قاچاق و رونق واردات رسمی است. 

وی گفت:‌ اما درباره اینکه اعلام شده فلان دستگاه دولتی در حوزه واردات اقدام کرده است، من اطلاعی ندارم و باید توسط وزارت صنعت پیگیری شود که این موضوع را در حاشیه جلسه هیأت دولت از وزیر کار پیگیری می‌کنم. 

به گزارش فارس، روز گذشته اعلام شد که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی متعلق به وزارت کار واردکننده رسمی آیفون شده است. 

جهرمی گفت: همچنین در کارگروه رجیستری، موضوع مقابله با انحصاری شدن بازار بررسی شد که با توجه به اینکه مجوزها را وزارت صنعت را صادر می‌کند، این وزارتخانه اعلام کرد که در صدور مجوز محدودیتی نداریم و در این باره پیشنهاد شد که به فروشگا‌ه‌های آنلاین محصولات الکترونیکی مجوز واردات داده شود. 

وی ادامه داد: در حال حاضر طرح رجیستری به بخش حساس ماجرا رسیده و گروهی که بیشترین برندهایی که اغلب قاچاق در آن حوزه‌هاست، این شائبه‌ها را ایجاد کرده‌اند. 

ارسال نظرات