خبرهای داغ:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی:

برداشت چغندرقند در شهرستان به مرز 150 هزار تن رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به پایان برداشت چغندرقند در این شهرستان گفت: امسال 147 هزار و 622 تن چغندرقند در این شهرستان برداشت شد.
کد خبر: ۸۹۷۷۶۴۲
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در سمنان، علی‌اصغر محمدی با اشاره به سطح زیر کشت محصول چغندرقند در میامی اظهار داشت: این میزان چغندرقند از سطح 3 هزار و 395 هکتار برداشت شده است.
وی با بیان اینکه امسال سطح زير کشت این محصول نسبت به سال گذشته افزایش داشته است افزود: علت افزایش سطح زير کشت این محصول نسبت به سال گذشته این است که کشت چغندر به‌صورت دیم به همراه آبیاری تکمیلی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی از کاهش میزان تولید این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اضافه کرد: خشکسالی یکی از دلایل کاهش تولید این محصول است.
محمدی با اشاره به کمبود منابع آبی در این استان بر ضرورت مصرف بهینه آب تأکید و گفت: برای افزایش بهره‌وری آب و استفاده بهینه از آب سطح 258 هکتار از اراضی زیر کشت این محصول با آبیاری بارانی و 290 هکتار نیز به روش تیپ آبیاری شده است.
وی به برخی از مشکلات چغندرکاران اشاره کرد و گفت: عدم ذخیره چغندرقند در مراکز دپو در آغاز فصل برداشت و مشکل حمل‌ونقل و افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل برای کشاورزان برخی از مشکلاتی است که می توان در این حوزه عنوان کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی افزود: عدم پرداخت به‌موقع وجوه مطالبات به چغندرکاران و تهاتر مطالبات آنان با شکر و تفاله چغندرقند سبب زیان چغندرکاران می‌شود.
محمدی پرداخت به‌موقع خسارت از سوی شرکت‌های بیمه به کشاورزان را نیز خواستار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها