خبرهای داغ:
معاون خدمات بیمه کشاورزی خراسان جنوبی ضمن اشاره به این که وقوع ۷۰ درصد خسارت ها مربوط به خشکسالی و سرمازدگی است،بیان کرد: کمبود آب از ۳۰ سال گذشته به عنوان تهدید امنیتی در کشود مطرح بوده است و در حال حاضر،به معنی واقعی خودش را نشان داده است.
کد خبر: ۸۹۷۷۶۴۴
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جواد غنچه پیش از ظهر امروز در همایش کشاورزی و اقتصادمقاومتی خراسان‌جنوبی در بیرجند، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که اقلیم جغرافیایی استان تاثیرات منفی در بخش کشاورزی می گذارد. دو مقوله مهم اقتصاد و اقلیم سبب موفقیت و یا رکود بخش کشاورزی می شود.

وی با بیان این که در حال حاضر،سیستم مدیریت بحران توسعه پیدا کرده است،خاطرنشان کرد: در هر مکانی که حادثه ایجاد شود مدیریت بحران شکل می گیرد و به نحوی به خسارت دیدگان کمک می کنند.

 

غنچه ضمن اشاره به بروز خشکسالی ها و همچنین کمبود باران در خراسان جنوبی در سال های اخیر و بویژه سال جاری،یادآور شد: بحث بیمه کشاورزی بسیار مهم است و در صورت خسارت بخشی از خسارت ها را جبران می کند.

 

وی از وجود ۴۰ نوع حادثه خسارت زا در دنیا نام برد و عنوان کرد: وقوع تعداد ۳۰حادثه خسارت زا را در کشور شاهد هستیم و دو عامل خشکسالی و سرمازدگی بیشترین خسارت ها را وارد می کند.

 

معاون خدمات بیمه کشاورزی خراسان  جنوبی ضمن اشاره به این که وقوع ۷۰ درصد خسارت ها مربوط به خشکسالی و سرمازدگی است،بیان کرد: کمبود آب از ۳۰ سال گذشته به عنوان تهدید امنیتی در کشود مطرح بوده است و در حال حاضر،به معنی واقعی خودش را نشان داده است.

 

غنچه با بیان این مطلب که صندوق بیمه توسعه بخش کشاورزی از سال ۶۳ در کشور تاسیس شده است،ابراز کرد: هر سال کمک های دولتی به این صندوق واریز می شود.

وی ضمن اشاره به این که ۱۵۰ محصول در کشور و ۵۰ محصول در خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه ای هستند، بیان کرد: سالانه بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای صندوق کشاورزی تعیین می شود.

 

معاون خدمات بیمه کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد:در سال زراعی گذشته بیش از ۱۰میلیارد تومان غرامت برای خسارت وارده به بخش کشاورزی زیر مجموعه بیمه محصولات کشاورزی تعیین شده است.

 

غنچه اضافه کرد:در سال زراعی گدشته،۲۷هزار و ۵۰۰ فقره خسارت به بخش کشاورزی خراسان جنوبی استان که زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار داشته نهایی شده که مبلغ غرامت آن،۱۰میلیارد تومان برآورد شده است.

 

 وی گفت:متاسفانه صندوق در سال زراعی گذشته به دلیل محدودیت اعتبارات و کم تعهدی، غرامت کشاورزان را دیر پرداخت کرد و این سبب شد جامعه دامداری ضرر کنند و میل و رغبت شان در استفاده از خدمات صندوق بیمه کشاورزی کاهش یابد.

 

غنچه متذکر شد: صندوق نیز به دلیل داشتن وابستگی به اعتبارات دولتی و  پرداخت دیرهنگام این اعتبارات، غرامت های بخش کشاورزی را دیر پرداخت می کند و این مساله سبب بروز برخی نگرانی ها می شود.

 

وی با تاکید بر این که بایستی میزان سهم بری استان از صندوق را افزایش دهیم، تبیین کرد: صندوق حداقل چهار برابر حق بیمه به کشاورزان غرامت پرداخت می کند.

 

معاون خدمات بیمه کشاورزی خراسان جنوبی مطرح کرد: با توجه به تامین اعتباراتی که انجام شده در بهمن ماه سال جاری غرامت های بخش کشاورزی استان پرداخت می شود.

 

غنچه در ادامه صحبت هایش از اجرای طرح بیمه پایه از ابتدای سال زراعی جدید در خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد:بیمه پایه ویژه حوادثی است که به صورت اتفاقی روی می دهد و در این نوع بیمه،حق بیمه به شدت کاهش پیدا کرده است.

 

وی ادامه داد: تغییر نگرش به صندوق بیمه، افزایش دلایل بیمه کردن محصولات توسط افراد کم ریسک و بهره گیری از مزایای بیمه،ارزانتر شدن بیمه،موثرترشدن حمایت دولت و ..‌‌از محاسن بیمه پایه است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها