خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

به وضعیت مردم محروم باید در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی شود

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: رسیدگی به محرومان باید در اولویت قرار بگیرد و نیز اقتصاد مقاومتی از حالت شعار باید به در آید و به عنوان مهمترین برنامه عملی در دستور کار امور اجرایی قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۹۷۷۶۴۷
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴

کامبیز هوشیار کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبر گزاری بسیج در قزوین در خصوص عملکرد ضعیف دستگاه های اجرایی در جامه عمل پوشاندن به برنامه اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که از سطح بالایی از انگیزه برای اقدام و عمل برخوردار است و این موضوع را باید مهمترین مشخصه خود بنامیم.
وی ادامه داد: جامعه جوان و پر انرژی و انقلاب کرده با تفکر انقلاب و جهادی را باید در سطح بالایی از انگیزش در نظر بگیریم، اما باید آسیب هایی که این جامعه متحمل می شود نیز آشنا بود.
وی تبیین کرد: باید آسیب شناسی کرد که چرا با وجود منابع سرشار و امکاناتی که در این جامعه وجود دارد به بحران اقتصادی کشیده شده ایم؟ وقتی می بینیم دولت با وجود امکاناتی که در اختیار دارد فعالیت هایش به نتیجه نمی رسد و یا اینکه آمار غیر واقعی و وعده های غیر عملی می دهد باید به دنبال راهکاری برای بهبود وضعیت بود.
هوشیار اضافه کرد: همین مردم بوده اند که به دولت وقت رای داده اند و حالا همین مردم آسیب دیده اند، به نظر می رسد مردم باید ناظر بر امور اجرایی باشند تا کارها به رویه بهتری انجام بگیرد.
این کارشناس با ذکر مثالی عنوان کرد: با نگاهی به مسکن مهر که از دولت پیشین باقی مانده است می بینیم که تعداد قابل توجهی از مردم در آن ثبت نام کرده اند، با این حال این خانه ها کمبود های بسیاری دارند که دولت با صرف هزینه هم قادر به رفع این نواقص نیست.
وی ابراز کرد: زیر بنای اقتصاد مقاومتی جدی گرفته نشده است؛ اگر این برنامه از ابتدا به درستی صورت می گرفت امروز با مشکل شغل جوانان روبه رو نبودیم و یا به یک باره با از بین رفتن 16 میلیون مرغ قیمت مرغ و تخم مرغ اینچنین بازار مصرف را تحت تاثیر قرار نمی داد.
هوشیار یادآور شد: البته با یک سری کارشکنی، جو سازی و کم کاری در عرصه اقتصاد مقاومتی رو به رو بوده ایم ، برای مثال در زلزله کرمانشاه با یک سری شایعه پراکنی رو به رو شدیم که در نهایت هیچ دستگاهی دست به افشا گری در آن خصوص نزد.
این کارشناس تبیین کرد: در همین حوزه هم اگر با نظارت مردم موضوعات اتفاق می افتاد شاید سیاه نمایی تا این حد جامعه را فرا نمی گرفت، مردم باید با امر به معروف و نهی از منکر جلوی حرکت به سوی تباهی را بگیرند، همچمین می شود یک جایگاه حقوقی برای مردم در نظر گرفت که با نظارت بر امور اجرایی جامعه در کوتاه ترین زمان ممکن اصلاح شود و با آسیب ها مبازه کردد.
وی گفت: همچنین واردات بی رویه وقتی نیاز اصلی مردم نیست به واقع یک خیانت بزرگ به کشور و مردم است.
هوشیار در بخش پایانی این گفت و گو اذعان کرد: رسیدگی به محرومان باید در اولویت قرار بگیرد و نیز اقتصاد مقاومتی از حالت شعار باید به در آید و به عنوان مهمترین برنامه عملی در دستور کار امور اجرایی قرار بگیرد.
1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار