امام جماعت مسجد طالقانی زاهدان خبر داد

اجرای طرح آموزش عملی رباتیک در زاهدان

امام جماعت مسجد طالقانی زاهدان گفت:طرح آموزش عملی رباتیک با هدف شناسایی و پرورش استعداد های موجود در این رشته در زاهدان اجرا می شود
کد خبر: ۸۹۷۷۶۵۸
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

مجتبی سلیمی راد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان، اظهار داشت: این طرح با هدف آماده سازی دانش پژوهان برای ساخت رباتهای جنگجو ، فوتبالیست ، تعقیب خط و نوریاب و یک تفریح سالم برای جوانان و کشف استعداد و تربیت نیرو‌های بالقوه اجرا می‌شود.

وی افزود: این آموزش ها در 4 ترم با در نظر گرفتن اصول روانشناسی و آموزشی برای دانش پژوهان طراحی شده است که در این دوره ها افراد با دانش های الکترونیک، مکانیک و برنامه نویسی کامپیوتر در حد مقدماتی آشنا می گردند.
 
وی تصریح کرد: دانش پژوهان با یادگیری مطالب ساده اما نوین در هر ترم رباطی با قابلیتهای متفاوت می سازند
 
وی با اشاره به این مطلب که متاسفانه برخی فعالیتهای نامناسب کودکان و نوجوانان در حیطه های اینترنتی رایانه ای و ارتباطی بحرانها و نگرانی های زیادی را برای والدین بوجود آورده است خاطرنشان کرد: با گسترش آموزش های رباتیک در کشور شاهد آنیم که فرزندان مان رباط ها را به عنوان دوستی صمیمی برای خود در نظر گرفته اند و وقت های آزاد خود را با آنها می گذرانند.
 
وی ادامه داد: کار با رباط ها نه تنها برای ما نگران کننده نبوده بلکه ساخت رباط های متنوع توانمندی کودکان مان را از نظر فنی افزایش داده و او را به علم و درس و مدرسه علاقمندتر گردانیده است .از سوی دیگر حرکت در این مسیر و آشنا شدن با دوستانی که چون خودش در پی مسائل جدید علمی حضور دارند نگرانی ما را از جهت حضور فرزندان مان در محافل ناباب به حداقل رسانده است .
 
سلیمی راد افزود: در کنار این برنامه ها شرکت در مسابقات رباتیک و جشنواره ها و کار با نرم افزارهای مناسب شوق زائد الوصفی را برای فرزندان مان به همراه دارد که این امر نیز به نوعی نقش رایانه را درخانه ها مفیدتر از قبل نموده است و رباتیک را با در نظر گرفتن تمامی این موارد به عنوان عاملی جذاب بکار بسته تا بتواند با وجود آوردن این فضای هیجانی بخشی از انحرافات رایج سنین کودکی و نوجوانی را کاهش دهد.
 
وی تصریح کرد: اگر در جامعه زمینه برای تفریحات سالم نباشد جوانان اوقات فراغت خود را صرف تفریحات ناسالم می‌کنندو ناخواسته درگیر آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

وی ادامه داد:  در این طرح دانش آموزان با ساخت رباط ، توانمندی‌های خود را تقویت می‌کنند، و نگرانی خانواده نیز نسبت به حضور فرزندشان در کانون‌های ناباب کاهش می‌یابد.

وی گفت:  شرکت در مسابقات رباتیک و جشنواره‌ها و کار با نرم افزار‌ها و کامپیوترفضای سالمی را برای فرد رقم می‌زند و فرد از آسیب‌های اجتماعی بدور می‌ماند.
ارسال نظرات