خبرهای داغ:
گزارش مردمی/

آسمان سخاوت خود را به رخ زمین کشید

بارش اولین باران رحمت الهی در اولین روز از دومین ماه زمستان موجی از خوشحالی را در بین مردم استان کویری خراسان جنوبی ایجاد کرده است.
کد خبر: ۸۹۷۷۶۷۷
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، اولین بارش برف وباران در استان از بامداد امروز یک شنبه اولین روز از دومین ماه فصل زمستان  شروع شده و موجی از خوشحالی را در بین مردم ایجاد کرده است.

بسیاری از شهروندان امروز با پوشیدن لباس زمستانی و با در دست داشتن چتر و دستکش از منازل خود خارج شدند.

 موج بارش ها از شب گذشته در مناطق مختلف استان آغاز شده، برای 24 ساعت آینده آسمان ابری همراه با وزش تندباد، کاهش محسوس دما، بارش برف و باران و تشکیل مه در ارتفاعات پیش بینی شده است.

حال که این بارش رحمت الهی موجبات شادی دل مردم به خصوص کشاورزان و دامداران استان را به همراه داشته است. چه عواملی باعث می شود همچنان دوام داشته باشد.

برای این منظور مصاحبه با چند نفر از همشهریان انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

ملایی یکی از شهروندان با بیان اینکه  بارش باران در اولین روزهای زمستان در این شهر  باعث لطافت هوا و خوشحالی شهروندان شد گفت: جز شکر خدا هیچ بر زبانم نمی آید.

وی افزود: نام باران را که می شنوی، ناخودآگاه وجودت آرامشی خاص می گیرد و در این فکر فرو می روی که سالی پر برکت و روزگاری خوش در انتظار مردم این شهر و بخش  است که  در فصل زراعت به دنبال کسب روزی حلال هستند.

کشتگر  یکی از شهروندان گفت: چند سالی است که خشکسالی های پی در پی و کم بارش شدن نزولات الهی در خضری دشت بیاض ، رنگ بویی تازه ندارد و کشاورزان و مردم از خشک شدن چشمه ها وقناتهای خروشان خود  باخبرند، خشکسالی که باعث شده که چشمه های چند هزار ساله این دیار بخشکند و زیبایی های این شهر  یکی پس از دیگری رنگ غم بغل بگیرند.

وی گفت: خدا روشکر از بامداد امروز بارش باران در استان آغاز شده وبعد بصورت برف بود که باعث خوشحالی مردم منطقه شد امیدواریم این بارندگی ها ادامه داشته باشد.

خزاعی یکی از روستاییان گفت: سی  و یک روز از زمستان می گذرد و امروز اولین برف وباران روی مردم  بخصوص  کشاورزان ودامداران را  خوشحال کرد.

وی دست به آسمان گرفت و افزود: خدایا من به عنوان روستایی دامدار از تو میخواهم نزولات آسمانیت را از ما دریغ نکنی  چرا که چشم همه ما به درگاه توست.

 

حجت الاسلام بابایی ماهانی نژاد امام جمعه فردوس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: مدتی است مردم به فکر ارتباط بیشتر با خداوند هستند و درخواست باران رحمت از درگاه حضرت حق دارند.

وی افزود: مردم مومن و مسلمان در گوشه و کنار میهن اسلامی نماز باران برگزار می کنند این مهم باعث توبه و استغفار و آشتی با خدا می شود. خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند « ما مردم را در سختی ها قرار می دهیم تا انابه و توبه کنند».

امام جمعه فردوس خاطرنشان کرد: به همین دلیل مردم با تزرع و زاری نماز باران اقامه کردند تا ان شاء الله نزولات آسمانی باعث رفع خشکسالی ها شود.

وی ادامه داد: در نماز باران مردم توجه بیشتری به خدا پیدا می کنند و از خدا می خواهند برکات خود را از آسمان و زمین در اختیار آنها بگذارد.

حجت الاسلام بابایی تصریح کرد: خداوند در ایجاد رفاه برای بندگان بخل نمی ورزد و این ما هستیم که در اثر گناه، ترک زکات و ترک امر به معروف و نهی از منکر و رواج لقمه های حرام موجبات قهر خدا را فراهم می سازیم.

وی با بیان اینکه در صورتیکه وظایفمان را به خوبی انجام دهیم لطف و رحمت الهی شامل حال ما می شود  گفت: امیدواریم خداوند به آبروی نیکان به خصوص ائمه اطهار و گل روی امام زمان(عج) بر ما ترحم فرموده با پایان خشکسالی ها موجبات شادی دل مردم عزیز ایران را فراهم نماید.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها