خبرهای داغ:
رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد

ارسال ۱۴۰۸ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر اشراق

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: فراخوان جشنواره شعر اشراق در ابتدای شهریورماه انجام شد و تا ۲۵ آبان ماه هزار ۴۰۸ اثر از ۳۳۸ طلبه شرکت کننده دریافت شد.
کد خبر: ۸۹۷۷۷۰۳
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد حسنی ظهر امروز در نشست خبری چهارمین جشنواره بین المللی شعر اشراق «ویژه طلاب» که در سالن جلسات مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه اصحاب رسانه در سالیان اخیر با دفتر تبلیغات اسلامی در مباحث فرهنگی به خوبی همراهی کرده‌اند، اظهار کرد: از گذشته تا کنون شعر جایگاه ویژه‌ای در هنر داشته و امروزه به عنوان اصلی‌‌ترین مبانی هنر شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه شعر دارای کارکرد ظریف در ابراز مباحث دینی دارد، عنوان کرد: بهترین و تاثیرگذارترین مباحث دینی از زمان گذشته در حوزه شعر آمده است و مفاهیم عاشورایی و خداشناسانه نمونه های بارز اهمیت این قالب موثر و مهم هستند.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه علما و مراجع در طول تاریخ حوزه ارتباط مطلوبی با شعر داشته‌اند، عنوان کرد: شاعران روحانی جایگاه مطلوبی در حوزه شعر فارسی و عربی داشته‌اند و این مهم موجب شده است شعر نخستین هنر حوزه شناخته شود.

وی با بیان اینکه جشنواره بین المللی شعر اشراق نیز در راستای ترویج این هنر برگزار شده است، خاطرنشان کرد: فراخوان این جشنواره در ابتدای شهریورماه انجام شد و تا 25 آبان ماه هزار 408 اثر از 338 طلبه شرکت کننده دریافت شد.

حسنی با اشاره به رشد کمی افراد شرکت کننده در این جشنواره، تصریح کرد: در نخستین دوره این جشنواره تنها 108 طلبه شرکت کرده بودند ولی این دوره 338 طلبه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و این درحالی است که اساتید شعر حوزه در جشنواره شرکت نکرده و در بخش داوری آثار حضور یافته‌اند.

وی با بیان اینکه وجود افرادی در حوزه که بتوانند مباحث دینی را در قالب شعر بیان کنند جای خوشحالی دارد، یادآور شد: توسعه جغرافیایی فعالیت‌های جشنواره و بخش زبان‌های غیر فارسی از دیگر ویژگی‌های این دوره از جشنواره بود و توانستیم این جشنواره را در شهرهای دیگر ازجمله گنبد، تبریز، مشهد و شیراز و حتی در کشور سوریه به طلاب ابلاغ کنیم.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شعرهایی که توسط سایر طلاب خارجی به دبیرخانه رسیده بود به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: چالش‌ها و کمبودهای حوزه شعر در حوزه طی برگزاری این جشنواره مورد بررسی و توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه معرفت افزایی برگزیدگان جشنواره نیز مورد اهمیت است، عنوان کرد: پس از برگزاری جشنواره چندین کارگاه و کلاس شعر خوانی در جمکران برگزار می‌شود و در نظر داریم ارتباط با طلاب شاعر را پس از اختتامیه جشنواره قطع نکرده و درراستای افزایش سطح کیفی آن‌ها تلاش کنیم.

ارسال نظرات