امام جمعه موقت یزد بیان کرد: امامان جماعت در مساجد می‌توانند نقشی مهم و اثر گذار در مساجد داشته باشند، زیرا با حضور خود و فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌توانند جذب نوجوانان و مردم را در مساجد و محلات داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۷۷۸۰۷
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد، حجت الاسلام فیروز گرج، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد با حجت الاسلام محمد حسن معزالدینی، امام جمعه موقت یزد دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام فیروز گرج، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد در این نشست گفت: ما در استان یزد بیش از ۸۱۰ کانون فرهنگی هنری داریم که ۳۴۷ کانون در شهرستان یزد و مابقی در شهرستان‌های استان قرار دارند.

وی افزود: هدف از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد به نوعی محتوا بخشی به فعالیت‌های کانون‌های مساجد و همچنین احیای کارکرد‌های مساجد در جامعه است تا از این طریق بتوانیم بیشترین جذب را در بین جوانان و نوجوانان داشته باشیم.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد خاطرنشان کرد: توجه به امر هنر در مساجد به عنوان یکی از اولویت‌های ما است تا از این طریق بتوانیم در راستای تعالی ارزش‌های اسلامی گام برداریم و به صورت هنرمندانه جذب در مساجد را دنبال کنیم.

حجت الاسلام محمد حسن معز الدینی، امام جمعه موقت یزد گفت: ما باید به نقشه راه و چشم انداز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد توجه و اهداف آن را دنبال کنیم.
وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری بیان کردند ما باید کارکرد‌های مساجد در صدر اسلام را دنبال کنیم و به نوعی بررسی کنیم که این کارکرد‌ها چیست تا بتوانیم امروز نیز در مساجد آن‌ها را پیاده و احیا کنیم.
امام جمعه موقت یزد خاطرنشان کرد: مردم باید با احکام مساجد آشنا شوند و جدای از شناخت فواید مساجد به احکام آن آشنایی داشته باشند که کانون‌ها نیز می‌توانند این امر را دنبال کنند.
حجت الاسلام معزالدینی تصریح کرد: هدف گذاری و احیای کارکرد‌های مساجد از جمله کار‌هایی است که باید دنبال شود و اگر این کار‌ها انجام شود ما شاهد فعالیت‌های محتوایی در مساجد خواهیم بود.
وی گفت: تخصصی کردن کار کانون‌ها به نوعی بسیار مهم است که میتوان فعالیت‌های فرهنگی و هنری را به صورت تخصصی دنبال کرد.
امام جمعه موقت یزد بیان کرد: امامان جماعت در مساجد می‌توانند نقشی مهم و اثر گذار در مساجد داشته باشند، زیرا با حضور خود و فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌توانند جذب نوجوانان و مردم را در مساجد و محلات داشته باشند.
ارسال نظرات