امروزه تمام عینک‌های مرد نخستین ایران در طول ۸۹ سال زندگی‌اش در موزه وی در معرض بازدید قرار دارد تا با مشاهده آن پندی جالب برای آنهایی باشد که برای درس‌نخواندن و مشقت‌های تحصیل انواع بهانه‌ها را پیش‌کش می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۷۷۸۴۶
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، کمتر ایرانی است که مرد نخستین ایران را نشناسد، مردی که در ساخت و تأسیس اولین‌ها در ایران نقش اصلی و پایه‌گذار را داشت که یکی از آن نخستین‌ها پیشنهاد و تأسیس دانشگاه تهران در زمان پهلوی اول بود.

پروفسور سید محمود حسابی ــ مردی که با وجود رها کردن خانواده توسط پدرش؛ و سرگردانی مادر و فرزندان؛ توانست در کودکی و در غربت و دور از وطن، درس خواندن را به‌جدیت کلید زند، به‌طوری که برای ورود به مدرسه‌ای خارجی در لبنان، در سه ماه به زبان انگلیسی مسلط شد.

همچنین پروفسور حسابی در ادامه زندگی خود نیز مدارک تحصیلی بسیاری حتی غیرمرتبط با تحصیلات اصلی خود را گذراند و همه این زحمات تحصیلی و کاری و ده‌ها و حتی صدها افتخار ملی و جهانی این مرد نخستین در حالی صورت پذیرفت که وی از ضعیف‌ترین نمره چشم برخوردار بود و به بیماری آستیگماتیسم شدید مبتلا بود، به‌طوری که باید برای مطالعات خود با وجود استفاده از عینک‌های شیشه عدسی باید کتاب و برگه‌ها را حتی تا نزدیک صورت خود می‌آورد.

حال امروزه تمام عینک‌های این مرد نخستین در طول 89 سال زندگی‌اش در موزه وی در معرض بازدید قرار دارد تا با مشاهده آن پندی جالب برای آنهایی باشد که برای درس نخواندن و مشقت‌های تحصیل، انواع بهانه‌ها را پیش‌کش می‌کنند.

براین‌اساس خانه پروفسور حسابی از دهه 70 شمسی تبدیل به موزه‌ای شد که در آن وسایل شخصی، مدارک علمی و تحصیلی، نشان‌ها و تقدیرنامه‌ها و عکس‌های قدیمی، متن نطق‌ها و نوشته‌ها در آن به‌نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/*

 
ارسال نظرات