معاون عمرانی استاندار کردستان:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با اشاره به کاهش شدید بارندگی‌ها در سطح کشور و استان؛ خطر کم آبی را بسیار جدی دانست و خواستار صرفه جویی بیشتر در مصرف آب شد.
کد خبر: ۸۹۷۷۸۸۰
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امیر قادری در جمع خبرنگاران استان با بیان این مطلب اظهار کرد: ادامه کاهش بارندگی‌ها در سال جاری می‌تواند در برخی از حوضه‌های آبریز، موجب کاهش آبدهی رودخانه‌ها و تغذیه منابع آب زیرزمینی شود.

وی افزود: این کاهش بارندگی‌ها در نتیجه موجب بروز چالش‌هایی در تأمین مصارف آب و افزایش خشکیدگی تالاب‌ها و دریاچه‌ها شود که بسیار نگران کننده خواهد بود.

قادری عنوان کرد: بارش‌های سال زراعی جاری در مقایسه با میانگین بلندمدت از کاهش ۴۴ درصدی بارش‌ها در استان کردستان حکایت دارد.

وی با تأکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب گفت: با توجه کاهش شدید بارندگی‌ها در سال جاری مردم و مسئولین باید با هدفگذاری و ارائه راهکار‌های مناسب زمینه کاهش مصرف آب را فراهم کنند.

معاون عمرانی استاندار کردستان با تأکید بر اهمیت بخش کشاورزی در استان کردستان، اعلام کرد: حدود ۹۰ درصد آب‌ها در کشاورزی به مصرف می‌رسد و لذا باید در این حوزه برنامه ریزی برای مصرف صحیح با هدف حفاظت از منابع آبی استان در اولویت قرار گیرد.

وی به نقش مهم و تأثیرگذار رسانه‌ها برای اطلاع رسانی از پیامد‌های کم آبی در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: رسانه‌های جمعی و اصحاب رسانه، وظیفه مهمی در آگاه سازی افکار عمومی و تحلیل و بررسی وضعیت منابع آبی و نهادینه شدن فرهنگ صرفه جویی در جامعه بر عهده دارند و باید به مانند گذشته مسئولانه در این زمینه عمل کرده و مردم را از مخاطرات مصرف بی رویه آب آگاه سازند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات