مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:

فعالیت 318 مرکز مشاوره خانواده در کشور

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از وجود ۳۱۸ مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده در سراسر کشور و فعالیت 900 مشاور در آن خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۸۰۱۰
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، دوره آموزشی چهار روزه مدیران و مشاوران مراکز مشاوره و راهنمایی خانواده سراسر کشور در اردوگاه فرهنگی و تربیتی شهید باهنر تهران برگزار شد.

نور علی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی چشم امیدشان به آموزش و پرورش است و امید آموزش و پرورش به مراکز راهنمایی و مشاوره است.

وی گفت: در آینده به سمتی پیش می‌رویم که امور مشاوره‌ای به صورت تخصصی باید پیگیری شود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش آشنایی و توانمند سازی مدیران و مشاوران مراکز راهنمایی و مشاوره را از اهداف برگزاری این دوره چهار روزه برشمرد و خاطر نشان کرد: در این دوره که اغلب به صورت کارگاهی برگزار می‌شود، شرکت کنندگان با روش‌های نوین مشاوره‌ای و نحوه افزایش قدرت تشخیص اختلالات و آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آن آشنا می‌شوند و به مهارت‌هایی که بتوانند در پیشگیری از انواع آسیب‌ها مؤثر باشند، تجهیز می‌شوند.

عباسپور از وجود 318 مرکز  مشاوره در سراسر کشور  خبر داد و تصریح کرد: 900 مشاور در این مراکز فعالیت می‌کنند که از بین آنها 230 نفر انتخاب و برای شرکت در این دوره دعوت شده‌اند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره با موضوعاتی از جمله ابزار‌های تشخیص اختلالات،کاربست رویکرد علوم شناختی در مشاوره، کاربست نظریه  انتخاب در روابط والدین و فرزندان و همچنین در کاربست رویکرد act (آسیب شناسی) آشنا می‌شوند و در نهایت در آزمون خروجی شرکت می‌کنند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش صدور مجوز تأسیس مراکز راهنمایی و مشاوره را تنها از اختیارات انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: اغلب مراکز راهنمایی و مشاوره در مناطق محروم مستقر است و با توجه به سیاست افزایش این مراکز به طور متوسط در سال‌های اخیر ماهیانه 3 مرکز به مراکز راهنمایی و مشاوره موجود افزوده شده است.

 

 

ارسال نظرات