کارشناس پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: با ورود موج گرد و غبار به منطقه و پدیده مه صبحگاهی دید افقی در شهرستان بانه به کمتر از ۵۰۰ متر کاهش یافت.
کد خبر: ۸۹۷۸۰۳۳
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
 به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بهرام چاره خواه افزود: با ورود گرد و خاک به آسمان کردستان دید افقی در بسیاری از مناطق استان کاهش یافته که بیشترین کاهش دید افقی استان در بانه به کمتر از ۵۰۰ متر ثبت شده است.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته دید افقی در بیجار نیز به کمتر از ۷۰۰ متر، هزارکانیان یک هزار متر، سنندج یک هزار و ۱۰۰ متر و قروه یک هزار و ۲۰۰ متر کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: بخشی از این کاهش دید افقی استان به خاطر موج گرد و غبار و بخش دیگری به خاطر مه صبحگاهی بوده است.
وی در خصوص تداوم موج گرد و خاک در کردستان نیز گفت: از شب گذشته از غلظت گرد و خاک در آسمان استان کاسته شده، اما به دلیل پایداری هوا، این موج همچنان در منطقه وجود دارد.

چاره خواه گفت: روز سه شنبه موج ضعیف بارشی وارد ئمنطقه می‌شود که با خود بارش‌های پراکنده‌ای به همراه دارد که پیش بینی می‌شود این موج بتواند این ناپایداری هوا را تغییر دهد.

وی اظهار کرد: سراب شهرک با حداقل دمای منفی ۱۰.۸ درجه و سلین با حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر، به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.

امسال میزان بارندگی‌ها در کردستان با ۱۲۴ میلیمیتر بارش، نسبت به سال زراعی گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته است.

طبق اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان آلودگی هوای سنندج یکشنبه با رسیدن به چهار برابر حد مجاز (۵۰۰ شاخص آلودگی هوا) در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن ۵۴۰ میلی متر و ۲ برابر میانگین کشوری است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات