خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان استان قزوین اذعان کرد: باور به خودباوری، افزایش اعتقادات و هم‌چنین افزایش ایمان و توکل به خداوند بهترین راهکار برای مقابله با مشکلات اقتصادی و سیاسی موجود در جامعه و تشویق زوج‌ها به فرزندآوری می‌باشد.
کد خبر: ۸۹۷۸۰۵۷
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷

لیلا رضایی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون معضل کاهش رشد جمعیت و دلایل آن اظهار کرد: وجود مشکلات اقتصادی و موانع بر سر راه ازدواج جوانان از دلایل اصلی کاهش جمعیت در کشور می‌باشد.
وی موضوع اقتصاد را از عوامل اصلی کاهش جمعیت دانست و تصریح کرد: زوج‌های جوان اگر شغل ثابتی نداشته و یا وابسته به خانواده خود باشند با معضل ضعف اقتصادی همراه بوده لذا به خاطر ترس برنیامدن از عهده مخارج زندگی از فرزندآوری جلوگیری می‌کنند.
این مسئول موضوعات سیاسی را از دیگر موانع فرزندآوری در میان خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: نفوذ استکبار جهانی در میان خانواده‌ها و شبهات ایجاد شده در فضای مجازی که فرزند را مایه دردسر و افزایش هزینه در خانواده دانسته و افراد را به زندگی راحت و بی‌دردسر تشویق می‌کنند یکی دیگر از دلایلی است که زوج‌ها را از فرزندآوری دور می‌کند.
مسئول بسیج جامعه زنان استان قزوین مطرح کرد: باور به خودباوری، افزایش اعتقادات و هم‌چنین افزایش ایمان و توکل به خداوند بهترین راهکار برای مقابله با مشکلات اقتصادی و سیاسی موجود در جامعه و تشویق زوج‌ها به فرزندآوری می‌باشد.
رضایی در ادامه با اشاره به اقدامات بسیج جامعه زنان استان قزوین تبیین کرد: تشکیل پایگاه‌های افزایش جمعیت در حوزه‌ها، تبیین اهمیت فرزندآوری در برنامه‌های سپاه و هم‌چنین بصیرت‌افزایی و بالابردن بینش و آگاهی خانواده‌ها از اصلی‌ترین برنامه‌های بسیج جامعه زنان در راستای سیاست‌های افزایش جمعیتی بوده است.
وی تشریح کرد: مدیران و مسئولان نقش به سزایی را در این موضوع داشته و می‌توانند با در نظرگرفتن طرح‌ها و تسهیلاتی در این خصوص به کمک اقتصاد خانواده‌ها آمده و آن‌ها را به فرزندآوری تشویق کنند.
این مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد: مسئولین باید توجه بیشتری را به موضوع ازدواج و فرزندآوری در جامعه داشته باشند و با تمهیداتی ویژه همچون اعطای وام کمک‌‌هزینه برای فرزندآوری و تامین مایحتاج زندگی با بهره کم سبب تشویق جوانان به این امر شوند.
1005/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها