جانشین فرمانده ناحیه مقاومت سپاه مهریز در نشست مسئولان انجمن‌های ادبی که در اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار شد گفت: زبان هنر به عنوان یکی از موثرترین ابزار‌ها برای غفلت زدایی از جامعه اسلامی، اهمیت به سزایی دارد.
کد خبر: ۸۹۷۸۱۰۷
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت سپاه در نشست مسئولان انجمن‌های هنری و اعضای شورای کانون بسیج هنرمندان مهریز و با حضورمدیریت هنر و رسانه معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه الغدیر با بیان اینکه قرآن زیباترین مظهر هنری است که تجسم پیدا کرده است گفت: قرآن یکی از جلوه‌های هنری است که از لحاظ عرفانی و زیبایی شناسی ارزشمند و بی بدیل است و این کتاب آسمانی توانسته است در کنار هنر کلام و بیان خود، پیام و رهنمود‌های روشنگرانه خود را به مخاطب انتقال دهد.
سید امیر حسینی افزود: با وجود این گنجینه‌های ارزشمند متاسفانه با نفوذ فرهنگی غرب، در کشور‌های اسلامی و در زیر پرچم اسلام، ارزش‌ها جای خود را به ضد ارزش‌ها داده است و این وظیفه هنرمند است که با استفاده از هنر خود، رهنمود‌های قرآن را در جامعه نهادینه کند.
وی با اشاره به مظلومیت امیرالمؤمنین با وجود واقعه غدیر و مستندات متقن و معتبری که شیعه و سنی در خصوص این واقعه پذیرفته اند خاطرنشان کرد: در طول تاریخ غفلت و بی بصیرتی باعث شده است مردم درک درستی از وقایع و جریانات نداشته باشند. ما در قبال فرهنگ اسلامی و انتقال آن به نسل‌های بعدی مسئولیم و در این راستا، زبان هنر به عنوان یکی از موثرترین ابزار‌ها برای غفلت زدایی از جامعه اسلامی، اهمیت به سزایی دارد.
در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز از تلاش‌ها و فعالیت‌های بی دریغ مسئولان انجمن‌های هنری این شهرستان، با وجود مشکلات و کمبود‌ها تقدیر و تشکر کرد.
ارسال نظرات