گزارش بسیج از هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت 10
سامانه متمرکز بانکی ،مقیاس پذیر ،چند زبانه ،چندارزی و سازگاربا هر تقویمی است و مطابق با مبانی بانکداری اسلامی طراحی شده است.
کد خبر: ۸۹۷۸۱۳۵
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

 

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری بسیج، در حاشیه هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام پرداخت از سامانه متمرکز بانکی موسسه اعتباری موسسه ملل با حضور سید امین جوادی مدیرعامل موسسه اعتباری ملل و علی دیواندری رییس پژوهشکده پولی و بانکی  و شکری مدیر پروژه دیتا  میت و جمعی از اعضای هیات مدیره این موسسه رونمایی شد.

 

براساس این گزارش ،سامانه متمرکز بانکی ،مقیاس پذیر ،چند زبانه ،چندارزی و سازگاربا هر تقویمی است و مطابق با مبانی بانکداری اسلامی طراحی شده است.

همچنین این سامانه مجهز به طیف وسیعی از ابزارها و خدمات است که بانک ها و دیگر موسسات مالی اسلامی را قادر می سازد که کلیه عملیات بانکی خود را در قبال مشتری دیگر درگاه ها ی بانکی مدیریت کند.

بنا به گفته شکری مدیر پروژه سامانه متمرکز بانکی موسسه اعتباری ملل، این سامانه با بررسی ها و کنترل های خاصی به صوورت روزانه در شعب بانک و اداره فناوری موسسه اعتباری ملل کنترل می شود.

وی در ادامه افزود: سامانه متمرکز بانکی ماژول محور است که به سامانه اینترنتی اصلی مرتبط هستند و به روز شده است ، علاوه بر اینکه در اینترنت بانک و موبایل بانک به عنوان ماژول های مستقل  کاربرد دارد،  سامانه مدیریت کارت اعتباری و انواع سامانه های مدیریت کارت هم جزو ماژول های مستقل محسوب می شوند.

شکری  در ادامه بیان داشت: در سامانه متمرکز بانکی موسسه اعتباری ملل انواع تسهیلات و سپرده ها طبق قوانین بانک مرکزی یکپارچه سازی شده و با مطابقت قوانین در حال استفاده است و در کوتاه ترین زمان می توان بهره برداری لازم را داشت  از جمله می توان به سامانه های چکاوک، سانت و پایا اشاره کرد. نه تنها دراین سامانه سرویس های عملیاتی بانک مرکزی مورد استفاده قرار می گیرد چراکه سایر مجموعه هایی که عملیاتی نیستند اعم از مهام و سانتاپایای هفت رقمی هم در نظر گرفته شده است.

مدیر پروژه سامانه متمرکز بانکی موسسه اعتباری ملل خاطرنشان کرد: در این سامانه استانداردهای بین المللی رعایت شده است و موارد امنیتی اعم از سوییچ پرداخت و مراحل مختلف عملیاتی تعبیه شده است.

این کارشناس بانکی گفت: سامانه متمرکز بانکی با ساختار و قوانین بانک مرکزی مطابقت دارد از اینرو هرگونه تغییراتی که در سرویس های مختلف ارایه می شود قابلیت تغییر در این اپلیکیشن وجود دارد تا در کوتاه ترین زمان در جهت توسعه مجموعه ای پیش برود.

شکری در خاتمه افزود: گواهی سپرده و تسهیلاتی که در اواخر اعلام شده است همچون سمات و مهام آنلاین هم در سامانه متمرکز بانکی قابلیت عملیاتی شدن را دارد.

ارسال نظرات