خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف استان قزوین خبر داد:

اجرای 20برنامه در بقاع متبرکه همزمان با دهه فجر

مدیرکل اوقاف استان قزوین با اشاره به اجرای 20برنامه در بقاع متبرکه همزمان با دهه فجر گفت: به مناسبت روز میلاد حضرت زینب کبری(س) کلیه خدمات درمانگاه موقوفه حاج محمد حسین خزانه فردا رایگان خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۷۸۱۴۲
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در نشست خبری که ظهر امروز(دوشنبه) به منظور تشریح "طرح مهر تندرستی" و "برنامه‌های دهه فجر" در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ویژه برنامه‌های سازمان اوقاف که در راستای اجرای نیات واقفین هرسال همزمان با میلاد اسوه صبر و استقامت حضرت زینب کبری(س) برگزار می‌شود؛ «طرح مهر تندرستی» است که البته محدود به زمان خاصی نیست.
وی افزود: افراد بی‌بضاعت به ویژه بیماران خاص و صعب‌العلاج و یا بیماران سرطانی باید برای درمان خود هزینه‌های زیادی را بپردازند؛ که این امر طبیعتا آنها را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد؛ علی رغم اینکه دولت تلاش‌های فراوانی در بحث دارویی انجام داده و خدمات خوبی هم ارائه شده است؛ اما حجم نیازها بیش از این می‌باشد.
احداث ۱۷۵ درمانگاه، بیمارستان و خانه‌های بهداشت در زمین‌های موقوفه
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: این نشست خبری به منظور اطلاع رسانی و شفاف سازی درآمد موقوفات در حوزه دارویی، درمانی و بهداشتی همچنین ترغیب خیرین جامعه برای ورود به این عرصه و کمک به بیماران بی‌بضاعت برگزار شده است.
وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ خداپسندانه وقف متناسب با نیاز روز جامعه بسیار حائز اهمیت است؛ که طبیعتا یکی از نیازهای ضروری و ملموس جامعه بحث‌های بهداشت و درمان است و لازم است تا صاحبان قلم و اندیشه در این راستا تلاش کنند.
عادل عنوان کرد: تعداد موقوفات در حوزه درمان استان ۸ موقوفه عرصه و اعیان وقف است و تعدادی از موقوفات هم وجود دارند که عرصه موقوفه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است؛ که در این بخش ۱۷۵ درمانگاه، بیمارستان و خانه‌های بهداشت در زمین‌های موقوفه احداث شده که ۲۵ مورد دارای سند اجاره‌ای و ۱۵۰ مورد دیگر فاقد سند اجاره‌ای است.
وی بیان کرد: تعدادی از موقوفات نیز در استان قزوین وجود دارد که از درآمد حاصل از آنها در حوزه درمانی هزینه می‌شود به طور مثال موقوفه حاج عباس نیکخواه که درآمدحاصل از اجاره زمین‌های کشاورزی در روستای ماهین طارم سفلی در درمانگاه همان روستا برای تهیه دارو و هزینه بیماران بی‌بضاعت صرف می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: ۱۰ مورد موقوفه در قزوین وجود دارد که از درآمدشان در حمایت از بیماران نیازمند استفاده می‌شود؛ که تعداد زیادی از این موقوفات توسط بانوان وقف شده است.
عادل خاطرنشان کرد: این موقوفات دارای درآمد یکسان یا قابل توجهی نیستند؛ چراکه متاسفانه در حوزه پرداخت اجارات املاک موقوفه، خیلی توسط متن جامعه همراهی نمی‌شود که یکی از برنامه‌های اوقاف در حوزه بهره‌وری موقوفات به‌روز رسانی اجارات و عوائد موقوفات است.
این مسئول افزود: از 10 مورد موقوفه‌ای که ذکر شد ۶ موقوفه درآمدشان کمتر از ۱۰۰ هزار تومان در سال، ۳ موقوفه کمتر از ۱.۵ میلیون تومان در سال و فقط یک مورد درآمدش ۱۰۰ میلیون تومان در سال است.
وی با اشاره به اجرای طرح مهر تندرستی گفت: از ابتدای سال تاکنون 21 وقف جدید داشتیم که دو مورد با نیت دارو و درمان است.
برگزاری محفل انس با قرآن در قزوین
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: از ابتدای سال تاکنون مبلغ 600 میلیون تومان برای ساخت درمانگاه قازان بن ارغوان شهر بیدستان هزینه شده که در مجموع یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به تفاهمی که با بیمارستان بوعلی و شهید رجایی صورت گرفته با معرفی مددکاری این دو بیمارستان به هر بیمار بی بضاعت تا سقف 700 هزار تومان از محل موقوفات کمک بلاعوض می‌شود همچنین 15 میلیون تومان نیز توسط کمیته امداد مورد حمایت قرار می‌گیرند.
عادل تصریح کرد: فردا به مناسبت روز میلاد حضرت زینب کبری(س) کلیه خدمات درمانگاه موقوفه حاج محمد حسین خزانه رایگان خواهد بود و هزینه آن توسط موقوفه پرداخت خواهد شد و باتوجه به اینکه این درمانگاه روزانه بین 150 تا 200 مراجعه کننده دارد مبلغ قابل توجهی خواهد بود.
وی در پایان با اشاره به برنامه‌های دهه فجر گفت: در ایام دهه مبارک فجر 20 برنامه متنوع در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود که یکی از برنامه‌های شاخص در این ایام برگزاری محفل انس با قرآن با حضور استاد بین المللی و شخصیت کشوری است.
منبع: صبح قزوین

ارسال نظرات
پر بیننده ها