خبرهای داغ:
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین مطرح کرد

تهیه و اجرای طرح‌های توسعه شهری عیار شهروندمداری

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در نشست با همکاران شهرسازی و معماری اداره کل گفت: طرح های توسعه و عمران شهری الگو و قالب توسعه ی شهرها هستند که برای تهیه آنها باید نیازهای همه ی مردم و البته معیارهای زیست محیطی در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۸۹۷۸۱۴۴
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مسعود حق‌لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین امروز (دوشنبه) در نشست مشترک با همکاران حوزه مدیریت شهرسازی و معماری که با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته طی ماه‌های اخیر از سوی مدیر شهرسازی و معماری آغاز شد، اظهار داشت: همایش جایگاه حقوق شهروندی در طرح‌های توسعه و عمران شهری از جمله برنامه‌های مناسبی بود که در راستای جهت‌دهی به روند تهیه طرح‌های توسعه‌ای برگزار شد.
وی افزود: در این همایش با دعوت از متخصصان و اساتید مجرب در زمینه طرح‌های توسعه و عمرانی ضمن تحلیل مفهوم حقوق شهروندی، پیشینه و خواستگاه شهروند و جایگاه آن در قوانین و مقررات و طرح‌های توسعه وعمران و ارتباط آن با مدیریت شهری مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با تأکید بر لزوم برگزاری برنامه‌هایی از این دست مطرح کرد: یکی از موضوعاتی که باید در حوزه شهرسازی و معماری با توجه به برنامه‌ریز و سیاست‌گذار بودن این حوزه مورد پیگیری قرار گیرد، انجام اقدامات نرم‌افزاری و آگاهی‌بخشی برای افزایش دانش عمومی شهروندان در خصوص موضوعات و طرح‌های شهری است.
حق‌لطفی اضافه کرد: وقتی که شهروند بداند که شهر خوب چه ویژگی‌هایی دارد آنگاه برای به دست آوردن و ایجاد آن، مطالبه کرده و تلاش می‌کند و دستگاه‌های اجرایی هم موظف و مکلف هستند که پاسخ بدهند.
مدیرکل راه و شهرسازی در این نشست با اهدای لوح یادبود از همکاران حوزه شهرسازی و معماری قدردانی کرد.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها