معاون اجرایی فرمانده سپاه آذربایجان شرقی:

عبور از آسیب های اجتماعی مستلزم رونق مردم در مساجد است

معاون اجرایی فرمانده سپاه عاشورا در کارگاه توانمندسازی ارکان مساجد در میانه بر نقش کلیدی مساجد در مبارزه با مفاسد فردی و اجتماعی تاکید کرد و افزود: عبور از آسیب های اجتماعی مستلزم فعال سازی مساجد و رونق بخشی برنامه های آن است.
کد خبر: ۸۹۷۸۱۶۵
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، کاظم قلعه با هشدار کمرنگ شدن نقش جوانان در مساجد و افزایش صندل نشینان، گفت: باید با برنامه ریزی و مدیریت درست، مساجد را از اتوبوسی شدن نجات دهیم. 

 وی هدف از اجرای کارگاه توانمندسازی ارکان مساجد را تبادل تجارب و تعامل افکار برای رونق بخشی به مساجد عنوان و بیان کرد: ارکان مدیریتی مساجد باید با پیشگامی در رفع مشکلات مردم، و اجرای تمامی کارهای خیر با محوریت علما در مساجد، مانع از خالی شدن و تک بعدی شدن مساجد شده و برنامه های موثر و درست برای استفاده از این مکان های مقدس در همه ابعاد مورد نیاز انقلاب و اسلام، اجرا کنند.

قلعه تاکید کرد: برای داشتن مسجدی در تراز انقلاب و اسلام، تنها اقامه نماز های یومیه و پرداختن به مباحث اعتقادی کافی نیست بلکه در همه ابعاد اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و ... جهاد کبیر در بین نمازگزاران، جریان یابد.

   وی بر لزوم تبیین و روشنگری آحاد مردم و تلاش برای بصیرت دهی و افزایش شناخت آن ها تاکید کرد و افزود: کسانی که در مساجد حضور می یابند باید الگوی عملی و رفتاری مردم واقع شده و با رفتارهایی نامناسب و دور از شأن، مانع جذب مردم بخصوص جوانان به مساجد نشوند.

  قلعه با تاکید بر اینکه مسجد زمانی جایگاه واقعی اش را می یابد که دارای جذب حداکثری افراد محل باشد، اذعان کرد: زیبا سازی مساجد زمانی تاثیرگذار خواهد بود که گردانندگان آن افرادی صالح و شایسته باشند و کارکردها و برنامه های مناسب داشته، تقسیم کار در بین مسجدیان انجام شده و مردم اداره مساجد را عهده دار شوند.

عبور از آسیب های اجتماعی مستلزم رونق مردم در مساجد است

   کارگاه توانمند سازی ارکان مساجد با شرکت 200 نفر از فرماندهان پایگاه ها، علما و هیئت امنای مساجد نمونه شهرستان های میانه، هشترود و چاراویماق با هدف رونق بخشی به مساجد و جذب حداکثری جوانان، و با حضور معاون بسیج محلات سپاه عاشورا و جمعی از مسئولان نواحی مذکور در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار