خبرهای داغ:
آیت الله نوری همدانی در پیامی به مسابقات سراسری قرآن:
یکی از مراجع تقلید گفت: امام عظیم الشأن که با انقلاب اسلامی به ملت ایران و مستضعفان هویت تازه ای بخشید و قانون اساسی کشور را بر مبنای قرآن وضع نهاد و این افتخار مختص جمهوری اسلامی ایران است که قانونی بر خلاف قرآن و اسلام و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در آن راه ندارد.
کد خبر: ۸۹۷۸۱۸۱
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در متن پیام حضرت آیت الله نوری همدانی به مسابقات سراسری قرآن  سازمان آموزشی فنی حرفه ای کشور که در قم برگزار می‌شود آمده است: در قرآن کریم در آیات زیادی به تلاوت و قرائت قرآن توصیه شده است، از جمله در در سوره مزمل، هم در آیات ابتدایی و هم در آیه پایانی به تلاوت قرآن دستور داده شده و مؤکداً می‌فرماید هرچه می‌توانید از قرآن بخوانید و در ادامه باز تاکید فرموده است هرچه برای شما میسر است از این کتاب الهی قرائت کنید.

در ادامه این پیام تصریح شده است: بیان قرآن و ابلاغ پیام الهی نیازمند نیرویی است که باید در پرتو انس با قرآن و در دل شب به دست آید و از طرفی ممارست در تلاوت و قرائت قرآن پدید آورنده انس با قرآن خواهد بود.

خوشا براحوال شما جوانان و نو جوانان و همه علاقه مندان قرآنی که اهتمام به قرائت و ترتیل و حفظ آیات الهی را داشته و در این میدان بر یکدیگر سبقت می جوئید.

درود خدا بر امام عظیم الشأن که با انقلاب اسلامی به ملت ایران و مستضعفان هویت تازه ای بخشید و قانون اساسی کشور را بر مبنای قرآن وضع نهاد و این افتخار مختص جمهوری اسلامی ایران است که قانونی بر خلاف قرآن و اسلام و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام  در آن راه ندارد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: عزیزان من! شکرگذار نعمت بزرگ جمهوری اسلامی ایران باشید و با تبعیت از ولایت فقیه که ستون خیمه نظام است، همواره حافظ نگهبان اسلام و کشور اسلامی باشید تا مبادا استکبار جهانی قصد طمع ورزی داشته باشد و توطئه‌هایش خنثی شود تا ان شاءالله روزی شاهد تحقق همه آیات قرآن و وعده‌های الهی مخصوصاً آیه شریفۀ «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ» (انبیاء 105) باشیم و انشاالله با ظهور موفور السرور آن امام صالحان، پهنه‌ زمین در اختیار مومنان و صالحون قرار خواهد گرفت.

در پایان از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که اهتمام به برگزاری این مسابقات داشته‌اند، می‌خواهم که در برنامه ریزی‌های اینگونه مسابقات و فعالیت‌های قرآنی تدبیری اندیشیده شود تا نسل جوان هرچه بیشتر با معانی و مفاهیم قرآن آشنا شوند و تا این آگاهی پدید نیاید حق تلاوت اداء نشده است و حق تلاوت و قرائت قرآن به درک معانی و مفاهیم آن و از همه مهم‌تر جامۀ عمل پوشاندن به دستورات الهی است.

ارسال نظرات