گزارش بسیج از هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت 19
دبیر هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت اظهار داشت: فین تک ها می توانند یک اتاق فکر برای توسعه تکنولوژی بانکداری الکترونیک باشند.
کد خبر: ۸۹۷۸۲۳۰
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی دیواندری بعدازظهر امروز (دوشنبه)  در گفت وگویی تلویزیونی گفت: فین تک ها مقابل بانک ها نیستند و مکمل و همراه آنها هستند.

وی با بیان اینکه خدمات کلیدی و مهم با بانک هاست، افزود: فین تک ها می توانند در کیفیت خدمات و افزایش کیفیت خدمات بانکی به مردم تلاش کنند؛ به عنوان نمونه فین تک ها می توانند در کنار دریافت پول نقد از خودپردازها، ده ها خدمات دیگر را به مشتریان ارائه دهند.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی ادامه داد: فین تک ها باید با بانک ها قراردادهای بلندمدت همکاری داشته باشند تا از این طریق از سرمایه گذاری خود بر روی یک برنامه یا ابزارک اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اینکه تحولات آینده در حوزه بانکی و خدمات مالی گسترده خواهد بود، تصریح کرد: بانک ها به تنهایی نمی توانند در زمینه این تحولات اقدام کنند زیرا سرعت تکنولوژی بسیار بالاست و فین تک ها با چابکی و پویایی خود می توانند به این نیاز بانک ها پاسخ دهند.

دیواندری تاکید کرد: یکی از دغدغه های شخصی من ایجاد اشتغال برای نخبگان است؛ اشتغال تنها تاسیس کارخانه و کارهای یدی نیست و یکی از ضررهای بزرگ امروز کشور این است که نخبگان بیکار هستند.

دبیر هفتمین همایش بانکداری الکترونیک ادامه داد: نظام بانکی با امکان سرمایه گذاری بالا می تواند نخبگان را در حوزه IT جذب کند؛ این جذب البته از طریق استارتآپ ها و فین تک ها باید باشد زیرا نمی تواند در ابتدای امر یک کار حساس و کلیدی که دارای مسئولیت اجتماعی دارد را به استارتآپ ها واگذار کنیم.

وی تصریح کرد: بانک ها می توانند با تعامل سازنده ای که با فین تک ها برقرار می کنند، بخشی از نوآوری ها را که اجرای آن در ساختار خشک و هرمی بانک ها سخت است، به فین تک ها واگذار کنند.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: سن مناسب افراد برای فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات کمتر از ۲۵ سال است؛ امروز بسیاری از جوانان تراکنش های بانکی خود را بدون مراجعه به بانک ها انجام می دهند.

دیواندری با اشاره به مباحث انجام شده در اولین روز همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، اظهار داشت: معاونت فناوری های نوین بانک مرکزی برای تدوین آیین نامه های مرتبط با فین تک هاُ، از خود آنها کمک گرفت.

وی با اشاره به اظهارات ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در همایش بانکداری الکترونیک گفت: محوریت همایش بانکداری الکترونیک که امروز توسط پژوهشکده پولی و بانکی و بانک مرکزی برگزار شد، فین تک ها بودند؛ رئیس کل بانک مرکزی نیز تاکید کرد که نباید برابر کسب و کارهای جدید مقاومت کرد و باید آغوش ما برابر آنها باز باشد.

ارسال نظرات