سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:
بعد از واقعه عاشورا، حضرت زینب(س) وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده و اگر اینک پیام عاشورا زنده است، محصول تلاش‌های آن حضرت می‌باشد.
کد خبر: ۸۹۷۸۲۳۲
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی حضرت زینب(س) شکوه شکیبایی حضرت زینب را الگوی زنان برای حضور در صحنه جامعه عنوان کرد و گفت: بدون شک زینب کبری(س) یکی از کسانی است که به عنوان الگو و اسوه برای همه زنان و مردان ظلم ستیز، آزاده و آزادیخواه در همه زمان ها مطرح است.

ناصر مقدم افزود: هرچند در دوران حیات حضرت زینب(س) قدر ایشان دانسته نشد ولی وی بعد از واقعه عاشورا، وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده و اگر اینک پیام عاشورا زنده است، محصول تلاش‌های آن حضرت می‌باشد.

وی با اشاره به روایات متعددی که در خصوص نامگذاری حضرت زینب(س) توسط پیامبر ذکر شده است، اظهار داشت: جبرئل از سوی خداوند این نام را به پیامبر رساند و هنگامی که پیامبر اسلام (ص) قنداقه وی را طلبید، او را بوسید و فرمود:" به حاضران و غایبان امّتم وصیت می‌کنم که حرمت این دختر را پاس بدارند. همانا وی مانند خدیجه کبری (س) است" و این بیان بسیار شیوایی در مورد حضرت زینب(س) از سوی پیامبر است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از حضور ٥١٤ نفر از ٢٩ استان کشور در چهارمین جشنواره ملی حضرت زینب(س) شکوه شکیبایی خبر داد وتصریح کرد: بیشترین شرکت‌کنندگان در این جشنواره از استان‌‌های تهران، قم، گیلان، اصفهان و زنجان حضور داشتند که در مجموع ٧١٩ اثر در دو بخش فرهنگی و هنری به این جشنواره ارسال کردند.

مقدم گفت: هر ساله، جشنواره شکوه شکیبایی در یک بخش فرهنگی برگزار می‌شد که در زمینه شعر، داستان، مقاله و دلنوشته، آثاری دریافت می‌کرد، امسال بر اساس تصمیم اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره، مقرر شد که بخش مقاله به دلیل تکراری شدن آثار حذف شده و بخش هنری شامل آثار نقاشی خط به آن اضافه شود.

وی بر همین اساس، آخرین آمار آثار دریافت شده در این جشنواره را ارائه کرده و افزود: در بخش داستان فارسی ٨٥ اثر، شعر فارسی ٣٠٥ اثر، دلنوشته فارسی ١٠٢ اثر، داستان ترکی ٣٧ اثر، شعر ترکی ٩٩ اثر، دلنوشته ترکی ٤١ اثر و نقاشی خط نیز ٥٠ اثر در این جشنواره شرکت داشتند.

 

ارسال نظرات