معرفی ۱۷ داروخانه متخلف به تعزیرات حکومتی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۱۷ داروخانه متخلف به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.
کد خبر: ۸۹۷۸۲۸۳
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳
امام بخش قائدی افزود: این داروخانه‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون به معرفی ۱۷ داروخانه متخلف به تعزیرات حکومتی استانتعزیرات حکومتی معرفی شده اند.
وی گفت: عمده تخلفات انجام گرفته مربوط به فروش خارج از فهرست دارویی ایران، عدم وجود مسئول فنی و فروش دارو‌های تاریخ مصرف گذشته بود.
قائدی با اشاره به اینکه در همین مدت شش داروخانه نیز به کمیسیون ماده ۲۰ فرستاده شد، افزود: در هر دو حوزه جریمه‌های مختلفی انجام گرفت.
وی با بیان اینکه نظارت بر داروخانه‌ها و بازرسی و بررسی نحوه توزیع دارو از جمله وظایف سازمان غذا و دارو است، عنوان کرد: ۶۸ داروخانه شخصی و ده داروخانه دولتی در استان وجود دارد.
قائدی افزود: همچنین احداث پنج داروخانه در استان در دست اقدام است و با توجه به شرایط جمعیتی داروخانه‌ها در استان فعال می‌شوند.
وی یادآور شد: بر اساس قوانین به ازای هر هفت هزار نفر یک داروخانه در شهر‌های استان ایجاد می‌شود.
قائدی به بازرسی واحد‌های غذایی در این حوزه اشاره کرد وگفت: نظارت و بازرسی از کارخانه‌ها و تولیدات، برچسب گذاری و جمع آوری مواد خوراکی و آشامیدنی در سطح شهر به صورت راندوم در قالب طرح (pms) نیز اجرایی می‌شود.
وی با تاکید بر توجه به موضوع بیوتروریسم اظهار کرد: ممکن است مواد آرایشی و بهداشتی خارجی که به صورت غیر مجاز وارد می‌شوند برای مردم مشکل ایجاد کنند که در این راستا فرهنگ سازی در زمینه استفاده از محصولات داخلی ضروری است.
ارسال نظرات