خبرهای داغ:
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آیین پایانی جشنواره تجسمی عجب شیر گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از رسالت های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب فرهنگ و هنر است.
کد خبر: ۸۹۷۸۲۹۶
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علی محرمی با اشاره  به جایگاه هنر و هنرمندان در جامعه، نقش هنرمندان را در فرهنگ‎سازی و ارتقای فرهنگی جامعه، برجسته و کم‎نظیر  دانست و اظهار کرد: با توجه به موضوعات جشنواره،  آثار هنری تولید و ارسال شده در این جشنواره زیبا و تاثیرگذار است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوعات جشنواره (ایثار و شهادت، عفاف و حجاب و اقتصاد مقاومتی) خاطرنشان ساخت موضوعات مطرح شده در جشنواره از نیازهای اصلی و اساسی امروز کشور ماست که بایستی با زبان تاثیرگذار و ماندگار هنر در تبیین و ترویج آنها بکوشیم و انصافا هنرمندان استان ما با تولید آثار فاخر در این خصوص به رسالت اصلی و اساسی خود در این زمینه عمل کرده اند.

محرمی به ضرورت واگذاری فعالیت‌های فرهنگی و هنر به مردم و انجمن‌ها و موسسات فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: اداره کل از تصدی‌گری به سمت نظارت، حمایت و بستر سازی برای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری حرکت کرده و کار را به خود هنرمندان واگذار می‌کند، چرا که با ورود هنرمندان و خود مردم، کارها با کیفیت ارائه شده و تولیدات هنری به رشد و بالندگی دست می‌یابند.

وی به بحث تمرکززدایی اشاره و خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای تمرکز زدایی از برگزاری جشنواره ها و همایش ها  در مرکز استان کمر همت بسته است و از برگزاری جشنواره های استانی و ملی توسط انجمن‌ها و موسسات فرهنگی و هنری  در شهرستان ها حمایت می کند.

  آیین اختتامیه چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی شهرستان عجب‌شیر توسط انجمن هنرهای تجسمی و انجمن خوشنویسی شهرستان عجب شیر با حضور   بیش از ٥٠٠ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان  و هنرمندان شهرستان‌های مراغه، بناب، ملکان، آذرشهر و عجب شیر در محل مجتمع فرهنگی هنری عجب شیر برگزار شد.

ارسال نظرات