خبرهای داغ:
رویدادهای اخیر معترضین در بیان مطالباتشان از مهم ترین حوادث داخلی کشورمان بود که به سرعت تبدیل به آشوب و اغتشاش خیابانی و موجب آسیب زدن به اموال عمومی و خصوصی و حمله به مردمی شد که در این غائله، غبار فتنه گری ها به چشم آن بی گناهان فرو رفت.
کد خبر: ۸۹۷۸۳۰۷
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، این اقدامات نشان  از تلاش موذیانی عوامل نفوذی و جیره خوار غرب را که  توهم طرح براندازی نظام جمهوری اسلامی را در ذهن می پرورانند، این بار با دستاویز قرار دادن وضعیت اقتصادی و گرانی کلید خورد.

   امروزه با پیچیده شدن روابط بین الملل و ورود متغیرهایی چون دولت ها، بازیگران، کارگزاران، رفتار های جهانی نیز تغییر یافته و تلاش های سیاسی جهت استیلای بر کشورها و دولت ها نیز بیشتر شده  تا آن ها را از نظر نظام فکری همسو و همراه کنند.

 واقعیت این است که  با آشکار شدن ناتوانی این دولت ها، همانند ایالت متحده آمریکا و به اصطلاح پیشوای جهان در رابطه با جمهوری اسلامی ایران، تمام تلاش ها بر آن است با استفاده از تغییر در اذهان  عمومی مردم، از نظر فکری و با  بزرگ نمایی مشکلات اقتصادی و جریحه دار کردن احساسات مردم مسائل مربوط به وضعیت معیشتی مردم را طوری القا کنند که راه حل همه این مشکلات ارتباط با پیشوایی جهان است .

   در اصطلاح، پیشوای جهان  همان، بازیگری است که توان نوآوری و حرکت رو به جلو را دارد و در جهت  ارتقای مصلحت عمومی جهانی تلاش می کند و مدعی حفظ حقوق کلیه دولت ها و کشورها و مردم آن هاست و منزلت جهانی کشورها نیز بسته به ارتباط با پیشواست.

  بنابراین  ایالت متحده  می داند که برای حضور داشتن در قلب زمین، باید از مناطق حاشیه ای اطراف آن حفاظت کند پس لازمه این زیاده خواهی، حضور در منطقه  و همکاری با کشورهای است که به اصطلاح مقام معظم رهبری دولت های خر پول اطراف خلیج فارس هستند که حاضرند برای خوشایند آمریکا پول خرج کنند چراکه آمریکایی ها حاضر نیستند پول خرج کنند تا وقتی چنین مزدوردانی در منطقه هستند.

   مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیرشان،  با مردم قم و تحلیل جامع از وقایع اخیر با بیان اینکه «همه حرکاتی که دشمن در این چهل سال در مقابل ما انجام داده است پاتک انقلاب است. انقلاب، ریشه دشمن را از لحاظ سیاسی در کشور کند، دشمن حالا مرتبا پاتک می کند و هر دفعه هم شکست می خورد و نمی تواند کارش را پیش ببرد. خب، آمریکا هم عصبانی است، به شدت هم عصبانی است از ملت ایران از حکومت ایران، از انقلاب ایران عصبانی است.».   پس لازمه ابراز حضور در منطقه، استفاده از رویکردها و جهت گیری های است که نارسائی های موجود در جامعه را با سیاه نمای کردن و تحلیل و تفسیر غلط از واقعیات  ،خدشه بر پیکره انقلاب وارد کنند.

   بنابراین با برجسته کردن مشکلات مردم  در مورد مسایل  اقتصادی و تامین معیشت آن ها، تلاش در نارضایت مردم از نظام و مسئولان نظام را دارند و با فراخوانی از مردم جهت حضور در  خیابان ها و ایجاد اغتشاش و با به وجود آوردن اعلام نارضایتی، با «شعار نه به گرانی» بتوانند منافع خود را دنبال کنند.

  در حالی که هدف  چیز دیگری بود، بطوری که رهبر انقلاب اسلامی، «براندازی نظام جمهوری اسلامی» را هدف مشخص آمریکایی ها خواندند. 

 ایشان با  کالبد شکافی لایه های درونی نفوذ در این سناریور از پیش تعیین شده  مردم را  به مثابه، ابزاری جهت تامین سیاست های بعضی از دولت ها و گروه های  دانستند  که  با گفتمان دغدغه معیشتی مردم به دنبال فرصتی دوباره برای رسیدن به مقاصد خود هستند.

   رهبر انقلاب، دشمنان را با تشبیه  کردن به یک موجود موذی، مانند مگس که روی زخم ناشی از مشکلات  و ضعف ها می نشیند، مسئولان را به دنبال کردن مشکلات مردم ملزم خوانند و دفاع از حقوق مردم و تلاش برای حل مشکلات بالاخص طبقات ضعیف را وظیفه مسئولان برشمردند.

ایشان راحل و درمان مشکلات مردم را در «وحدت و همدلی» بین مسئولان بیان کردند.

   ایشان کلید واژه های اقتدار و مقهور ساختن دشمنان را «تمرکز مسئولان کشور» به خصوص مسئولان اجرایی بر مسائل کلیدی بویژه اشتغال و تولید و حل مشکلات مردم دانسته اند.

   القاء و بزرگنمایی های ساختگی از وضعیت نابسامان اقتصادی کشور، تخریب چهره ولایت، شبهه افکنی و ناکارآمد  جلوه دادن  انقلاب، سوءاستفاده از مشکلات اقتصادی مردم، ایجاد فضای اغتشاش، برنامه ها و  چالش های دولت ها و گروه های هستند که در صد فروپاشی انقلاب و تضعیف ریشه ها و باورهای مردم در حفظ نظام می باشند.

   ولی بار دیگر به همگان ثابت شد، با این که فشار اقتصادی و تامین معیشت از موضوعات  اساسی  و مهم امروز کشور ماست ولی پیوند مستحکم بین مردم و رهبری و برخورداری از تدابیر هوشمندانه ایشان در آشوب های اخیر بار دیگر توطئه های دشمنان را ناکام گذارد و به  این اصل مسلم صحه گذارد که اگر به دیگران اجازه حضور داده شود آن ها فقط به حضور بسنده نکرده  و خواستار دستیابی به  تغییراتی هستند که مطابق میل و برنامه های آن ها باشد نه نفع و منفعت مردم آن کشور.

زهرا قربانی

ارسال نظرات
پر بیننده ها